سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تظاهرات عليه سيستم قضايي آمريکا در 100 شهر اين کشور در روز شنبه

مردم آمریکا در اعتراض به تبرئه متهم قتل "ترايوون مارتين" سیاهپوست آمریکایی، شنبه هفته آینده در 100 شهر این کشور تظاهرات می‌کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تي وي؛ ان حکم اعتراضات گسترده اي را در آمريکا بدنبال داشته است. 

اين در حاليست که رهبر حقوق مدني آمريکا "رورند ال شارپتون" و ديگر همکاران وي از وزارت دادگستري آمريکا خواستند به اتهامات عليه "جورج زيمرمن" درباره نقض حقوق مدني رسيدگي کند.

الشارپتون رئيس شبکه اقدام ملي گفت:اجازه دهيد به صورت شفاف بگويم اکنون به سبب  وجود قوانين فعلي که هيئت قضات در اين محاکمه آنها را در نظر داشته اند،يک فرد مي تواند از نيروي مرگبار استفاده کند و بگويد در دفاع از خود اين کار را کرده است.اين همان چيزي است که هراس آور است و نمي توان اجازه داد اين قانون در جامعه ما حفظ شود. ما نيازي به تسلي نداريم بلکه نياز به  قانون داريم.

روراند ال شارپتون گفت: ما در روز شنبه با صدور اين حکم ،کارزار را باختيم اما جنگ به پايان نرسيده است و ما قصد داريم بجنگيم.ما از همه مي خواهيم به صورت مسالمت آميز و به دور از خشونت در کنار ما باشند.کساني که دست به اقدامات خشونت بار مي زنند نماينده تريوان مارتين وخانواده وي نيستند و نود و هشت درصد از تظاهرات ها به صورت مسالمت آميز است. ياد و نام او نبايد با خشونت  پاک شود .او براثر خشونت کشته شد.  ما در تلاش براي حذف اين خشونت ها نيستيم بلکه تلاش مي کنيم اين خشونت ها را ضعيف کنيم.




تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.