سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفره اي به شکوه بندگي +تصاویر

اگر در ماه هاي ديگر سال، تا ۴۰ خانه آن سوتر همسايه شمرده مي شود که بايد از او باخبر باشيم، در رمضان بايد از همه باخبر باشيم، مباد که برخي سفره ها به نام افطاري، «سفره اسراف» شود و سفره هايي از حداقل هاي افطار خالي بماند.

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،

* رمضان فصل عاشقي است، فصل رويش هاست، رويش زيبايي ها و حسنات. فصل ريزش هم هست ماه روزه، ريزش زشتي ها و گناهان. در اين ماه، سفره هاي گناه برچيده مي شود تا بتوان سفره نيکي انداخت. و چه پرشکوه است سفره هاي احسان که در گوشه گوشه شهر پهن مي شود.


* چه پرشکوه است سفره هاي احسان، و چه سعادتمند هستند آناني که با ميزباني ميهمانان خدا، عبوديت را عاشقانه گرامي مي دارند. سر سفره هاي افطار است که مي توان زيبايي هاي «بندگي» را ديد، بندگي هايي که پس از سال ها «يابندگي» به دست مي آيد و عجيب اين که اين «بندگي» باز «يابندگي» به دنبال دارد و «يابندگي» باز «بندگي» افزون تر.



* اگر در ماه  هاي ديگر سال، تا ۴۰ خانه آن سوتر همسايه شمرده مي شود که بايد از او باخبر باشيم، در رمضان بايد از همه باخبر باشيم، مباد که برخي سفره ها به نام افطاري، «سفره اسراف» شود و سفره هايي از حداقل هاي افطار خالي بماند.



* کاش آن ها که سفره مي اندازند، نيازمندان را لااقل در اين ماه مبارک در کنار برخورداران بنشانند و مباد که برخورداران، نيازمندان را از خود برانند، چه اينان عيال خدا هستند و ميزباني از عيال ا... نيز سعادتي است بزرگ.


* کاش مي شد سفره اي افکند که براي همه روزه داران جا داشته باشد تا همه به هر رنگ و نژاد، برخوردار و فقير کنار هم جشن افطار مي گرفتند اما... در اين بين سفره هايي که در حرم مطهر و ديگر اماکن مذهبي انداخته مي شود و مردم از هر گروه گرد آن مي نشينند، شکوه خاص خود را دارد. اين شکوه را قدر بايد دانست و مهرباني ها را عزيز بايد داشت.



* سفره هاي افطار، در همسايگي اجابت خانه دارد، پس چه خوب است به گاه افطار دست ها را و دل ها را پرواز دهيم تا همه زيبايي ها را به دعا از خدا بخواهيم و سرآغاز همه دعاهامان و سرانجامشان نيز صلواتي باشد که به عجل فرجهم کامل مي شود. و عجل فرجهم را هم عاشقانه تر از هميشه بخواهيم. صلوات که دعاي مستجاب است ، عجل فرجهم هم مستجاب خواهد شد.



* گاهي از همين سفره هاي فقيرانه و يک نفره و از همين يک نفر کاري ساخته است که از سفره هاي پرجمعيت ساخته نيست. گاه، يک دعا کليد فتح باب گرفتاري مي شود، پس اين روزها و شب ها به هر کس مي رسيم التماس دعا بگوييم و به ياد هم آوريم که رفع گرفتاري هاي جامعه بشري و ظهور صاحب زمان (عج) را از خدا بخواهيم...



* رمضان فصل رسيدن به عشق و يافتن يار است. يابندگي پيشه کنيم تا به يار برسيم و براي هميشه بندگي به معرفت پيشه کنيم که مبارک پيشه اي است اين بندگي پيشه کردن.




برچسب ها: سفره ، افطار ، رمضان ، باشگاه ، شبانه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.