سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سي ان ان: کابينه جديد مصر بدون اخوان المسلمين سوگند خورد

شبکه سی ان ان گزارش داد: کابینه جدید مصر بدون نمایندگان اخوان المسلمین سوگند خورد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از سی ان ان، رضا سیاح در گزارشی از قاهره گفت: کارهای زیادی وجود دارد که باید انجام شود اما دولت موقت در حال حرکت به سمت جلو است. هنوز درگیری در مصر ادامه دارد اما دولت موقت منتظر نمی ماند این درگیری حل شودبلکه به سمت جلو حرکت می کند و اکنون کابینه جدیدی تشکیل داده که سوگند خورده است. بیش از سی وزیر جدید در برابر عدلی منصور نخست وزیر موقت سوگند خوردند. بیشتر این وزرا لیبرال ،میانه رو و تکنوکرات(فن سالار) بودند.چند زن نیز بخشی از این کابینه جدید هستند.



رضا سیاح گفت: در این کابینه نمایندگان حزب اسلامی اخوان المسلمین غایب هستند و جای تعجبی هم وجود ندارد.دولت موقت از اخوان المسلمین خواست بخشی از این دولت انتقالی باشد اما موضع اخوان المسلمین بر این است که کل این روند مشروع نیست.آنها محمد مرسی رئیس جمهور سابق خود را به عنوان رهبر مشروع کشور می دانند. این بن بست به همین جهت ادامه دارد.مشخص نیست در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد و اخوان المسلمین تاچه زمانی به حمایت از رئیس جمهور مخلوع ادامه خواهد داد و در خیابان ها باقی خواهد ماند و دولت موقت در نظر دارد چه کاری با تظاهر کنندگان انجام دهد. مشخص نیست تا چه حد این بن بست بر فعالیت های دولت جدید در روزها و ماههای آینده تاثیر می گذارد.

خبرنگار سی ان ان گفت: طرفداران اخوان المسلمین منتقد روند فعلی درمصر هستند و آن را فاقد مشروعیت و نقض اصول دموکراتیک می دانند. تظاهرات شب گذشته در قاهره به خشونت کشیده شد و دست کم هفت نفر کشته شدند.سخنگوی اخوان المسلمین گفته است حمایت از مرسی ادامه خواهد یافت.




تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.