سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احمدی‌نژاد:

اگر موانع نبود تمام ثروت کشور را به سهام عدالت تبدیل می‌کردم

رئیس‌جمهور با بیان اینکه مهمترین مأموریت حکومت استقرار عدالت و توزیع عادلانه ثروت است، گفت: اگر اجازه داده می‌شد و موانع نبود ، تمام ثروت کشور را به سهام عدالت تبدیل می‌کردم و به تمام مردم توزیع می‌کردم.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور در مراسم  شصتمین سالگرد تأسیس سازمان تأمین اجتماعی گفت: مهمترین مأموریت یک حکومت اجرای عدالت است، عدالت یعنی ایجاد ساز و کارها به گونه ای که آحاد مردم از فرصتها و ثروتهای عمومی بهره مند شوند.

رئیس جمهور با بیان اینکه همه باید زندگی عزتمند و باشرافت داشته باشند ،تصریح کرد: زندگی تمام ملت باید سرشار از آسایش و در رفاه باشد لذا مهمترین مأموریت حکومت استقرار عدالت و توزیع عادلانه ثروت است.

احمدی نژاد با اشاره به برخی خودخواهی ها که موجب ایجاد فاصله می شود ،گفت: مسئولیت حکومت باز توزیع ثروت در جامعه است تا از ایجاد دره های فقر جلوگیری کند.

وی تأکید کرد: حقیقت عدالت زمانی استقرار خواهد یافت که عدالت جهانی به رهبری انسانی کامل محقق شود، لذا ما باید در حد وسع خودمان در این راه تلاش کنیم.

وی تصریح کرد: اگر اجازه داده می شد و موانع نبود ، تمام ثروت کشور را به سهام عدالت تبدیل می کردم و به تمام مردم توزیع می کردم.

رئیس قوه مجریه با تأکید بر اینکه مسئولیت حکومت توزیع بیت المال است افزود: بیت المال باید در بین آحاد مردم به طور مساوی و بدون توجه به عنوان ها، ادعاها و جایگاه های اشخاص در بین مردم به طور مساوی توزیع شود و نباید اجازه داد کسی دست اندازی داشته باشد.

رئیس جمهور با بیان اینکه برخی ها به بهانه مدیریت بعضی از ساز و کارهایی را ایجاد کردند ، گفت: با ایجاد این ساز و کارها عده ای بیشتر و عده ای کمتر برخوردار شدند.

احمدی نژاد تصریح کرد: امیدوارم به زودی زود به جایی برسیم که تمام بیت‌المال و درآمد نفت و درامد دولت ، منهای آنچه که به امنیت ملی برمی‌گردد و یا کارویژه‌هایی که جز دولت نمی‌تواند انجام دهد، بقیه درآمد به صورت مساوی بین همه‌ مردم توزیع شود.

وی با  بیان اینکه باید زمینه برای کسی که می خواهد با کار بیشتر درآمد بیشتری کسب کند فراهم باشد ،گفت: در آرزوهای من این بوده و هست که سازمان تأمین اجتماعی به جایگاهی برسد که نیازهای  بازنشستگان و کارآموزان در حد مطلوبی تأمین شود.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه در دولت هر مقدار که امکان داشت به سازمان تأمین اجتماعی اعتبار برگرداندیم، اظهار داشت: البته می دانیم که مراکز تصمیم گیرنده متعدد هستند و گاهی اوقات بدهی هایی بر دوش این سازمان قرار داده می شود که سازمان بر آن تعهدی ندارد لذا امیدواریم این تصمیم گیریها متوقف شود.

وی افزود: با هر پیشنهادی که آقایان عباسی، مرتضوی و دوستان دیگر بدهند اعتبارها را از جای دیگری کاسته و به حساب تأمین اجتماعی منتقل می کنیم.

رئیس جمهور با اشاره به اهدای لوح تقدیر از سوی سازمان تأمین اجتماعی به وی گفت: اگر خاطرتان باشد در نشست قبلی گفتم لوح تقدیر، نشان ملی و نشان مدیریت باید به آن کسی دهیم که با 350 هزار تومان یک خانواده را آبرومند اداره می کند.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه در این 8 سال کارهای بسیار بزرگی در زمینه های نانو، هسته ای، اجرای اصل 44 و غیره انجام شد تصریح کرد: خدا شاهد است که هیچ کدام از این کارها به اندازه کار کوچکی که در خدمت کارگران انجام دادیم شیرین تر نبود و مرا خوشحال نکرد.

رئیس جمهور در خاتمه خطاب به ملت ایران گفت: ملت ایران بدانند در هر کجایی که باشم در مسیر قبلی فریاد شما، زبان شما و نوکر شما خواهم بود.

در انتهای این مراسم از 5 نوع قلم داروی نوترکیب در زمینه های ضدسرطان، بیماری های قلبی - عروقی و بیهوشی که نخستین بار در کشور تولید می شود با حضور رئیس جمهور رونمایی شد.
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.