سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده سازمان ملل در ایران:

سازمان ملل طرفدار توسعه شهرها بر اساس معیارهای فرهنگی و مذهبی است

نماینده سازمان ملل گفت: سازمان ملل متحد طرفدار توسعه شهرها و کشورها براساس معیارهای فرهنگی و مذهبی است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، گری لوییس نماینده سازمان ملل متحد در ایران در افتتاحیه اجلاس مقدماتی شهر اسلامی که عصر امروز(سه شنبه) برگزار شد، با اشاره به توسعه بازرگانی و اقتصادی در شهرهای بزرگ گفت: اکنون شهرها 80 درصد ضایعات و 60 درصد گازهای گلخانه ای را تولید می کنند و لذا چگونگی مدیریت و رشد سریع شهرها یکی از چالش هایی است که با آن روبرو هستیم.

وی تصریح کرد: ایران می خواهد حس توسعه شهری خود را براساس استاندارد شهری داشته باشد و و ما به این امر کمک خواهیم کرد ،در ایران مانند سایر نقاط اسلامی تاکید زیادی بر فرآیند توسعه شهری براساس معیارها و فرهنگ‌های مذهبی است و در شهرداری‌ها توجه زیادی به این امر می‌شود.

وی افزود: نیمی از جمعیت جهان در شهرهای بزرگ زندگی می کنند و روز به روز بر تعداد این شهرها افزوده خواهد شد.

لوییس در پایان خاطر نشان کرد: آنچه که آینده شهر را می سازد تاریخچه شهر است ، هنر بزرگ اسلامی همیشه باید برای شهرها اولویت قرار داده شود.
 
در پایان با تاکید بر این که جمهوری اسلامی ایران تجربه‌های خوبی در زمینه شهرسازی اسلامی داشته و می‌تواند این تجربه‌ها را به سایر کشورها نیز انتقال دهد، خاطرنشان کرد: من به عنوان نماینده سازمان ملل تعهد می‌کنم که کمک‌های لازم در این زمینه را به ایران کرده و معتقد هستم که تغییرات در شهرسازی نیازمند تغییر دیدگاه‌ها بوده و ما امروز باید به دنبال راه‌حل‌های مناسب باشیم تا شهرسازی‌مان متناسب با فرهنگ و تاریخ‌مان باشد.
انتهای پیام/


 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.