سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ملاقات سفیر ترکیه در تهران با عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی

اومیت پاردیم سفیر ترکیه در تهران ظهر امروز سه‌‌شنبه(25تيرماه) با جواد هروی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش حوزه پارلماني باشگاه خبرنگاران، اومیت پاردیم سفیر ترکیه در تهران ظهر امروز سه‌‌شنبه(25تيرماه) با جواد هروی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

هروی در ابتدای این دیدار با اشاره به اشتراکات فراوان تاریخی و فرهنگی دو ملت مسلمان ایران و ترکیه گفت:‌ پیشینه خوب ارتباطات تاریخی و فرهنگی فی‌مابین پشتوانه محکمی برای گسترش مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان دو کشور مسلمان می‌باشد. 
 
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان پیشرفت‌های علمی و فناوری‌های نوین در کشورمان خاطرنشان کرد:‌دستاوردهای علمی و تولید علم در جمهوری اسلامی ایران می‌تواند فرصتی برای تبادل تجربیات دانشگاهی و آکادمیک در ترکیه و ایران را فراهم کند. 
 
نماینده قائنات در مجلس شورای اسلامی در پایان بر آمادگی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی برای همکاری با پارلمان ترکیه در مباحث علمی و دانشگاهی تاکید کرد و افزود: افزایش ارتباطات میان مراکز علمی و تحقیقاتی کشورهای اسلامی می‌تواند سبب ارتقاء سطح علمی کشورهای مسلمان‌ گردد و این ظرفیت در دو کشور ایران و ترکیه هم‌اکنون موجود است. 
 
در ادامه این دیدار اومیت یاردیم سفیر ترکیه با تاکید بر عزم راسخ مقامات سیاسی و پارلمانی ترکیه بر افزایش سطح مناسبات دوستانه با جمهوری اسلامی ایران گفت: نباید اجازه داد در روند توسعه همکار‌های فیمابین خللی ایجاد شود. 
 
وی در پایان با تاکید بر وجود ظرفیت‌های فراوان در دو کشور در عرصه‌های علمی و فناوری افزود:‌همکاری‌های علمی و دانشگاهی فیمابین می‌تواند بستر مناسبی برای تامین منافع دو ملت و افزایش مراودات را در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، علمی و فرهنگی فراهم آورد. 

انتهای پیام/ 

برچسب ها: علمی ، ازدواج ، معمولی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.