سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تامين امنيت اينترنت متناسب با پهناي باند باشد

پهناي باند کم يکي از معضلات اصلي توسعه تجارت الکترونيک در کشور است که به تناسب افزايش آن امنيت نيز بايد بيشتر و بهتر تامين شود.

امير مسعود عطايي مديرکل دفتر توسعه فناوري و اطلاعات و ارتباطات وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اينکه رتبه تجارت الکترونيک براي کشورمان کفايت نمي‌کند و بايد به جايگاهي که شايسته آن هستيم برسيم به خبرنگار اورژانس IT باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به افزايش استقبال مردم از شبکه اينترنت و استفاده هايي که از اين فضا براي تسهيل امور مي‌توان کرد نيازمند توجه ويژه از سوي مسئولان امر به منظور رفع معضلات اين حوزه از جمله پهناي باند کم هستيم.

وي افزود: هم اکنون بسياري از بازرگانان قسمتي از کارهاي خود را در منزل انجام مي‌دهند و امضاي الکترونيکي به جاهايي رفته که خيلي آشنا به مسائل تجارت الکترونيک نبودند.

وي با اشاره به اينکه مشاورين املاک از امضاي الکترونيکي و بستر وب براي انجام امور خود استفاده مي کنند اذعان داشت: گسترش استفاده از ابزارهاي فناوري اطلاعات و ارتباطات نشان ارزش نسبي تجارت الکترونيک در کشور دارد اما رتبه موجود با توجه به جايگاهي که ساير کشورهاي منطقه پيدا کرده اند کافي نيست.

وي پهناي باند کم را معضل اصلي پيشرفت تجارت الکترونيک عنوان کرد و خاطرنشان کرد: افزايش پهناي باند و تامين امنيت براي انجام ترانزيت ها بايد به عنوان يکي از اولويت هاي کاري دولت جديد مدنظر قرار گيرد.

وي تصريح کرد: علاوه بر تامين پهناي باند و امنيت جهت انجام امور مقرون به صرفه بودن نيز بايد مورد توجه قرار گيرد تا ارگان ها و سازمان هايي که بر بستر اينترنت و فضاي سايبر امور خود را انجام مي‌دهند با قيمتي مناسب از خدمات فضاي مجازي برخوردار شوند./ع2

برچسب ها: باند ، اینترنت ، الکترونیک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.