سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هاآرتص:

ناکامی بزرگ نتانیاهو برای همراه کردن کشورهای غربی با خود در اقدام نظامی علیه تاسیسات هسته ای ایران

"آموس هارل" در مقاله جديد خود با اشاره به لفاظي هاي اخير نخست وزير رژيم صهيونيستي اذعان مي کند که حناي نتانياهو ديگر نزد کشورهاي غربي نيز رنگي ندارد و وي احتمالا تا سال آينده ميلادي نمي تواند تهديدي را در مورد تجاوز نظامي عليه ايران مطرح نمايد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه صهیونیستی هاارتص ؛ تحليلگر "هاارتص" با اذعان به تکراري شدن ادعاهاي نتانياهو در مورد برنامه هسته اي کشورمان و لفاظي در اين باره مي افزايد "تابستان هر سال که فرا مي رسد "بنيامين نتانياهو" نخست وزير رژيم صهيونيستي در مورد برنامه هسته اي جمهوري اسلامي ايران هشدار مي دهد. وي همواره در مورد احتمال تجاوز نظامي نيروهاي هوايي ارتش رژيم صهيونيستي عليه تاسيسات هسته اي ايران هشدار مي دهد. نتانياهو هفته گذشته نيز بار ديگر به طرح ادعاهاي خود پرداخت و مدعي شد که رژيم صهيونيستي منتظر تصميم کشورهاي ديگر نخواهد ماند و در صورت لزوم تجاوزي نظامي را عليه تاسيسات هسته اي ايران ترتيب خواهد داد." 

نويسنده هاارتص در ادامه به اين موضوع اشاره مي کند که نخست وزير رژيم صهيونيستي به منظور فرافکني ادعاهاي واهي مذکور را عليه برنامه هسته اي کشورمان مطرح مي سازد و در اين باره مي افزايد "نتانياهو ترجيح مي دهد تا با طرح مسائل امنيتي از پرداختن به موضوع بحراني اقتصاد بحراني رژيم صهيونيستي خودداري ورزد. وضعيت اقتصادي اي که به هيچ وجه قابل چشم پوشي نيست. در اين مورد دولت نتانياهو در صدد است تا با طرح تهديد عليه ايران آمريکا و کشورهاي غربي را وادار سازد تا تحريم هاي ضد ايراني را گسترش دهند" 

نويسنده مقاله با اذعان به اين موضوع که کشورهاي غربي ديگر حاضر به همراهي با نتايناهو در تهديداتش پيرامون برنامه هسته اي ايران نيستند و اذعان به اين مسئله که نتانياهو ديگر نمي تواند تا مدت ها از تجاوز نظامي احتمالي عليه تاسيسات هسته اي کشورمان سخن گويد مي افزايد "همانگونه که بسياري در غرب پيش بيني مي کردند پيروزي "حسن روحاني" بعنوان رييس جمهور منتخب ايران در انتخابات رياست جمهوري اخير آن کشور سبب شد تا دغدغه کشورهاي اروپايي و آمريکايي ها در مورد برنامه هسته اي ايران کاهش يابد. در حالي که رهبران کشورهاي غربي از بيان تهديد در مورد برنامه هسته اي ايران در هفته هاي اخير خودداري ورزيده اند اين تنها نخست وزير رژيم صهيونيستي بوده که به تهديدات خود در مورد تجاوز نظامي احتمالي عليه تاسيسات هسته اي ايران ادامه داده است.

اين تهديدات در حالي انجام مي شوند که نتانياهو در طول سه سال گذشته نتوانسته هيچ گونه بهانه اي به منظور عملي نمودن تهديدات خود بيابد. نکته ديگر آنست که آمريکا و شکورهاي غربي خواستار حمله صهيوينست ها عليه ايران نيستند. در نتيجه مي توان گفت که لفاظي هاي نتانياهو در مورد برنامه هسته اي ايران و تجاوز نظامي عليه آن کشور احتمالا تا بهار سال آينده ميلادي کاهش يابد. نتانياهو منتظر است تا نتيجه مذاکرات هسته اي ايران و کشورهاي غربي را مشاهده کند و پس از آن در مورد ادامه لفاظي هايش تصميم گيري نمايد." 

نويسنده مقاله همچنين به گزارش هاي تازه منتشر شده در مورد احتمال دست داشتن رژيم صهيونيستي در حمله انجام شده عليه مرکز تحقيقاتي "لاذقيه" سوريه مي افزايد "اخباري در رسانه هاي جهاني منتشر شده است مبني برآنکه رژيم صهيونيستي در حمله اخير عليه مرکز تحقيقاتي "لاذقيه" سوريه مستقيما نقش داشته است. بايد  گفت که رژيم صهيونيستي در مورد قضيه سوريه و دولت اسد در حال بازي با آتش است. گفتنی است که در صورت ادامه تحريکات مقامات صهيونيست اسد مي تواند واکنشي شديد به اين اقدامات نشان دهد. در اين ميان اقدامات رژيم صهيونيستي از ديدگاه مسکو نيز تحريک آميز است. در صورتي که روسيه و سوريه هر دو لازم بدانند دولت اسد مي تواند با استفاده از موشک هاي اس-300 روسي سرزمين هاي اشغالي را هدف حمله قرار دهد." 
برچسب ها: ایران ، هسته ای ، نتانیاهو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.