سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آيت‌الله محسني گركاني تاكيد كرد

ضرورت توجه به توسعه علوم مختلف در كشور

رئيس ديوان عالي كشور گفت: توسعه علم در رشته‌هاي مختلف آن، مايه مباهات و افتخار دانشمندان است به ويژه علوم و دانشي كه سبب امنيت و افزايش نعمت‌هاي مادي و معنوي براي عموم مردم مي‌شود.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، نشست هيات عمومي ديوان عالي كشور صبح امروز سه شنبه به رياست "آيت‌الله محسني گركاني" و با حضور دادستان كل كشور و قضات عالي رتبه ديوان برگزار شد.

در ابتداي اين جلسه رئيس ديوان عالي كشور ضمن آرزوي قبولي طاعات و عبادات روزه داران مسلمان در سراسر جهان و آرزوي توفيق بهره‌برداري بيشتر از ايام و ليالي اين ماه عزيز، اظهارداشت: علم به معني دانستن حقيقت هر چيزي است در كتاب مفردات راغب نيز در معناي كلمه علم آمده و علم، رسيدن به حقيقت اشياء است.

وي افزود: توسعه علم در رشته‌اي مختلف به ويژه قضايي، علوم پزشكي و صنايع پيشرفته موجب شگفتي، سلامتي و آرامش جامعه گرديده و در ميان مذاهب آسماني، اسلام پيشگام ترين دين در ترويج و تشويق به علم و دانش است.

آيت‌الله محسني گركاني در ادامه افزود: توسعه علم در رشته‌هاي مختلف آن، مايه مباهات و افتخار دانشمندان است به ويژه علوم و دانشي كه سبب امنيت و افزايش نعمت‌هاي مادي و معنوي براي عموم مردم مي‌شود و اين در حالي است كه بعضي دانشمندان مادي گرا از علم دانشمندان بزرگ جهان مانند انيشتن بجاي بهره‌وري در زندگي عمومي، سوء استفاده كرده و سلطه گران زورگوي جهان را به مستضعفان مسلط كردند محققاً و مسلماً منظور انيشتن از شكافت هسته اتم استفاده صلح آميز بود نه بمب اتم و سلاح مرگبار كه امنيت و آرامش را در زندگي مردم به خطر اندازد.

وي در ادامه تصريح كرد: دارندگان دانش اتمي در جهان كه از ارزش‌هاي معنوي و اخلاق بشري عاري هستند كشورهاي ضعيف را با سلاح‌هاي اتمي و كشتار جمعي تحت سلطه زور مدارانه خود قرار داده اند تا به راحتي منابع و منافع كشورهاي آنها را غارت كنند، البته اسلام از علم و دانشي حمايت مي‌كند كه همراه با اخلاق و ايمان باشد و علم منهاي ارزش‌هاي اخلاقي و معنوي، منشاء بدبختي‌ها، جنگ و كشتارها و خونريزي‌ها و انفجارهاي بي رحمانه مي‌گردد.

رئيس ديوان عالي كشور خاطرنشان كرد: قرآن كريم مدبرانه مسلمانان را بيدار مي‌كند كه: "انما يتذكر اولوالالباب" آگاهان و صاحبان فكر و انديشه( از كينه و مكر دشمنان) آگاهند يكي از هدف‌هاي شيطاني دشمنان اسلام، ايجاد اختلاف و تفرقه و به راه انداختن حمام خون بدست خود مسلمانان ميان امت اسلامي است و نشانه‌هاي آن در كشورهاي اسلامي بخوبي آشكار است البته راهكار رهايي و برون رفت از اين معضل اعتصام به حبل الهي است و همه مسلمانان بايد به حبل‌الله تمسك بجويند تا از اختلاف و تفرقه رهايي يابند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: نشست ، هیات ، دیوان ، عالی ، کشور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.