سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

آراستگی ظاهری با افراط و تفریط حاصل نمی‌شود

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این‌که آراستگی ظاهری به سبب آراستگی باطنی به وجود می‌آید، گفت: برخی از افراد فکر می‌کنند، می‌توانند با افراط و تفریط در آرایش جلب توجه کنند، در حالی که آراستگی واقعی مربوط به باطن فرد است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام سید حسین مؤمنی، استاد حوزه و دانشگاه، در ششمین روز ماه مبارک رمضان و در جمع زائران و مجاوران حرم کریمه اهل‌بیت(ع) با اشاره به روایتی از ائمه(ع)، گفت: امام صادق(ع) در روایتی می‌فرمایند «اگر انسان اصول رفتار با خدا، خود، دیگران و دنیا را بداند، در دنیا و آخرت سعادت‌مند می‌شود».

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که امروز افراد با آن درگیر هستند، عدم آشنای با اصول تعامل و معامله با خدا، خود، دیگران و دنیا است، ما اگر به گفته اهل‌بیت(ع) درباره اصول رفتار و معامله با این چهار مسأله توجه داشته باشیم در دنیا و آخرت سعادت‌مند می‌شویم.

خطیب توانای کشور تصریح کرد: پیامبر(ص) در روایتی می‌فرمایند «یا اباذر، اگر مردم به وصیت و گفته‌های ما در مسائل توجه می‌کردند، خیر دنیا و آخرت را برای خود رقم می‌زدند»، تمام مشکلات ما در زندگی فردی و اجتماعی نیز به سبب غفلت از روایت ائمه(ع) است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که در روایت آمده «اگر هم و غم فردی آخرت باشد، خدا غم‌های دنیا را از او دور می‌کند»، خاطرنشان کرد: بلا و مشکلاتی که برای مردم به وجود می‌آید به سبب این‌ است که مردم تنها به دنبال ساخت دنیا خود بوده و به آخرت کم توجه شدند.

این خطیب توانای کشور با تأکید بر این‌که اگر انسان باطن خود را آراسته کند، خدا ظاهر او را نیز آراسته خواهد کرد، گفت: اگر فردی در باطن پاک باشد و گرفتار گناه نشود، خدا در ظاهر نیز به او آراستگی می‌دهد./س

برچسب ها: قم ، آراستگی ، ظاهر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.