سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بكارگيري ساختار ماتريسي براي هم افزايي توانمندي ها در شركت هاي تابعه نفت

مديرعامل شركت ملي نفت ايران بر لزوم بكارگيري ساختار ماتريسي به منظور هم افزايي توانمندي ها و تجارب در اين شركت و شركت هاي تابعه آن تاكيد كرد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، احمد قلعه ­باني به نقل از شركت ملي نفت ايران با اشاره به برخورداري اين شركت از پرسنل بسيار توانمند و تجارب ارزنده، اظهار داشت: با اتكا  بر اين توانمندي ها و به مدد برنامه ريزي هاي دقيق، مديريت مناسب و بكارگيري ساختار ماتريسي، مي توان تجربه لايه هاي مختلف مديريتي و كارشناسي شركت ها را شناسايي و از اين تجربيات جهت رفع مشكلات ديگر شركت­ها استفاده كرد.

وي افزود: از آنجا كه استفاده از ساختار ماتريسي منجر به اشتراك تجربيات به صورت نظام مند مي شود، بايد اين ساختار با توجه به توانمندي هاي شركت هاي تابعه مورد استفاده قرار گيرد.

قلعه ­باني با بيان اينكه در ساختار ماتريسي، مديريت بازرگاني و ساخت داخل به صورت مجزا ديده شده است، تصريح كرد: لازم است به منظور جلوگيري از تعريف پروژه­هاي يكسان و هدررفت بودجه شركت ملي نفت ايران، تمام موارد ساخت داخل در شركت هاي تابعه مكتوب و مستند شود.

به گفته وي، با هم­افزايي توانمندي هاي شركت هاي تابعه در زمينه ساخت داخل، شناسايي و استفاده از ظرفيت هاي شركت هاي خصوصي مجرب و كاربردي تر كردن فعاليت هاي پژوهشي، مي توان ضمن كاهش هزينه­هاي توليد، به مرزهاي علم و تكنولوژي نيز نزديك تر شد.

قلعه باني يادآور شد: ادامه اين روند مي تواند در بومي­سازي تكنولوژي هاي مورد نياز در زمان تحريم موثر باشد.

گفتني است؛ مديرعامل شركت ملي نفت ايران، پيش از اين نيز در جريان سومين گردهمايي مديران عامل، توليد و فني شركت هاي تابعه اين شركت كه در مشهد مقدس برگزار شد، بر ضرورت بكارگيري ساختار ماتريسي در شركت هاي تابعه تاكيد كرده بود.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.