سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در پانصدوشصتمین جلسه علنی شورای شهر تهران مطرح شد؛

تصویب بودجه شورا یاری ها به شرط در نظر گرفتن دور بعد انتخابات شورایاری ها

جلسه علنی شورای شهر تهران صبح امروز با حضور 13 نفر از اعضا برگزار و طی آن طرح دو فوریتی برنامه های اجرایی و جداول توزیع اعتبارات انجمن های معتمدین محلات با افزودن یک تبصره به تصویب اعضای شورا رسید.

به گزراش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران مهدی چمران، علی رضا دبیر، مرتضی طلایی، حبیب کاشانی، حمزه شکیب، رسول خادم، معصومه ابتکار، احمد مسجد جامعی، معصومه آباد، حسین بیادی، عباس شیبانی ، پروین احمدی نژاد، خسرو دانشجو و محمد علی نجفی از حاضرین و هادی ساعی غایب جلسه امروز بود.

بر اساس این گزارش در ابتدای جلسه و در دستور اول این جلسه بررسی طرح دو فوریتی برنامه های اجرایی و جداول توزیع اعتبارات انجمن های معتمدین محلات و شورایاری ها در دستور کار قرار گرفت.

معصومه ابتکار عضو شورای شهر تهران در رابطه به این لایحه گفت: باید از ستاد شورایاری ها به خاطر توسعه محلات و توانمند سازی آنان تشکر کرد که امیدواریم در شورای شهر چهارم نیز این روش ادامه یابد و بودجه محلات بیش از این و حتی در تنظیم بودجه محلات نقش شورایاری ها بیش از تایید نهایی در کار باشد.

وی در ادامه اظهار داشت: دو نکته ای که باید در این موضوع به آن توجه شود انتخابات شورایاری ها که دیر یا زود باید تکلیف شورایاری ها مشخص شود و در صورت انتخاب شورا یاری ها در دور بعد باید یک برنامه ریزی جدی تر با مشارکت خودشان انجام شود و همچنین باید با آموزش های تخصصی، شورایاری ها به مدیریت محلی توانمند ، آموزش دیده، و دارای تخصص در موضوعات گوناگون تبدیل شوند.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران در ادامه افزود: شهرداری و شورای شهر برای شهر تهران برنامه دارد اما این که شورایاران نیز مشخصاً برنامه های خاص محله خود را داشته باشند و نیز در خصوص هدف گذاری ها و اعتبارات آن ها وجود ندارد و نتایج مطلوب آن را در سطح محلات ببینیم.

معصومه آباد دیگر عضو شورای شهر تهران در ادامه بررسی این طرح بیان داشت: نگرانی از اعتباراتی است که در شورایاری های شهر توزیع می شود و عدم توزیع یکسان که نظارتی بر آن نیست و اعتراض شورایاران مبنی بر این است که ما هزینه های جاری جلساتمان را نیز خودمان پرداخت می کنیم در حالی که در اعتبارات مشخص شده که به صورت یکسان در بین شورایاری ها توزیع می شود و درخواست بنده آن است که یک گزارش نظارتی در این رابطه گرفته شود.

دبیر نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه بررسی این طرح بیان کرد: در شورای شهر چهارم هم بحث کیفیت مطرح می شود و هم کمیت و با توجه به این که شورا 31 نفره خواهد شد باید در این رابطه و نیز درباره شورا یاری ها افزایش یابد بحث شود.

طلایی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه بررسی این طرح عنوان داشت: در سال 91 و 92 در محلات هم بودجه ریزی و هم برنامه ریزی شروع شد و هر محله سند توسعه محله ای نیز دارد که در قانون بودجه 93 باید هم اسناد توسعه محلات و هم بودجه ریزی و برنامه ریزی مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه اظهار داشت: به نظر می رسد که اصلاح آیین نامه درباره انتخابات شورایاری ها شدنی است و با توافقاتی که با دولت انجام شده است در حال حاضر راحت تر است و پیشنهاد من آن است که امروز در شورای مصوبه ای داشته باشیم که کار کارشناسی هم برای اصلاح آیین نامه و هم برای شروع برگزاری انتخابات شورایاری ها آغاز شود.

خادم رئیس کمیسیون بودجه و برنامه ریزی شورای اسلامی شهر تهران، در ادامه این بحث بیان کرد: باید توجه داشت بودجه برای جایی در نظر می گیریم که انتخابات آن تمام شده و لازم است که قید شود که بودجه تا زمان تعیین تکلیف انتخابات شورایاری ها در نظر گرفته می شود.

احمد مسجد جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه این بحث اظهار داشت: یکی از مهم ترین دستاوردهای شورا همین شورایاری هاست و یکی از کارهایی که در این مدت انجام شده بحث آموزش شورایاری ها بوده که بیشترین اعتبار را به خود اختصاص داده و همچنین بودجه نویسی و برنامه ریزی نیز در چند سال اخیر به عهده خود شورایاری ها بوده و نیز اختصاص بودجه مستقل برای شورایاری ها از دیگر دستاوردها مهم شورا است.

در ادامه بررسی این طرح تذکرات و مباحث مختلفی از سوی اعضای شورا مطرح شد که در نهایت با اضافه شدن تبصره ای، این طرح به تصویب اعضای شورا رسید. /ف

برچسب ها: شورا ، شهر ، انتخابات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.