سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بيرجند/

صدوربیش از 10 هزارکارت مبادلات ارزی برای مرزنشینان خراسان جنوبی

10 هزار و 353 کارت مبادلات ارزی برای مرزنشینان خراسان جنوبی صادر شده است .

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند ؛ رییس اداره بازاریابی توسعه صادرات و تجارت الکترونیک خراسان جنوبی ، جمعیت مرزنشین این استان را 18 هزار و 574 خانوار اعلام کرد و گفت : تا کنون برای 10 هزار و 353 خانوار کارت مبادلات ارزی صادر شده و 7 هزار و 877 کارت دیگر در مرحله چاپ و مابقی در حال بررسی است

تسهیل و ساماندهی تجارت برای مرزنشینان برای امرار معاش و سامان دهی مبادلات مرزی از جمله مزیت های کارت الکترونیکی مبادلات مرزی است .

خراسان جنوبی 4 شهرستان مرزی دارد که شامل شهرستانهای سربیشه ،زیرکوه ،نهبندان و درمیان است

آقای رئوفی فرد استفاده از سهمیه ارزی را از جمله مزایای کارت مبادلات ارزی مرزنشینان برشمرد و افزود: هر مرزنشین با داشتن کارت مبادلات ارزی می تواند تا 100 دلار صادرات و واردات کالا داشته باشد که این سهمیه برای هر مرزنشین در مناطق محروم 200 دلار است .

با کارت مبادلات ارزی مرزنشینان می توان 65 قلم کالای خوراکی و غیر خوراکی را صادر و وارد کرد که کالاهای صادراتی از 100 درصد حقوق ورودی و کالاهای وارداتی از 50 درصد حقوق ورودی معاف هستند .

رییس اداره بازاریابی توسعه صادرات و تجارت الکترونیک خراسان جنوبی گفت : متقاضیان واجد شرایط می توانند بامراجعه به دفاتر پیش خوان برای دریافت کارت مرزنشینان نام نویسی کنند./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.