سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زندگی اخوان ثالث به روایت داستان؛

«از تهی سرشار» به روایت علی حدادی اصل

«از تهی سرشار» عنوان داستان بلندی است از علی حدادی اصل كه وی این اثر را با نگاهی به زندگی مهدی اخوان ثالث نگاشته است.

به گزارشباشگاه خبرنگاران و به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، حدادی درباره این اثر اظهار كرد: چند سال قبل، از دوستی مجموعه شعر اخوان ثالث را هدیه گرفتم كه این عاملی شد تا با شعرها و داستان زندگی اخوان ثالث آشنا شوم. با توجه به علاقه‌مندی كه نسبت به زندگی اخوان ثالث پیدا كردم، تصمیم به نگارش زندگی داستانی این شاعر بزرگ كشورمان گرفتم. 
 
حدادی درباره محتوای داستان افزود: فضایی كه در این داستان ترسیم می‌شود، درباره پسری با نام "رها" است كه پایان‌نامه فوق لیسانسش را به اصرار پدر درباره اخوان ثالث می‌گذارند. شخصیت اصلی داستان، دارای بیماری اسكیزوفزنی است كه در آن، مرز خیال و واقعیت برداشته می‌شود، تا جایی كه با جلو رفتن قصه، بیماری‌اش هم شدیدتر شده و اخوان را در توهماتش می‌بیند و شعرهایش را می‌شنود. 
 
این نویسنده، كتاب «از تهی سرشار» را داستانی بلند عنوان كرده، گفت: این اثر رمان نیست؛ بلكه داستانی بلند است، همچنین مخاطب با خوانش این اثر به همان میزانی از اخوان ثالث اطلاعات كسب می‌كند كه شخصیت اصلی داستان به كشف و شهود می‌رسد؛ چرا كه راوی این اثر، شخصیت «رها» است. 
 
حدادی همچنین از منابع تحقیقاتی درباره این اثر سخن گفت و افزود: در مراحل پیش‌تولید این اثر با افراد بسیاری گفت‌وگو انجام داده‌ام كه نمونه آن حافظ موسوی است كه اخوان را خوب می‌شناسد و درباره‌اش كتابی نوشته است. همچنین از كتاب‌های بسیاری برای جمع‌آوری اطلاعات درباره زندگی و آثار این شاعر بهره‌ برده‌ام. 
 
وی ادامه داد: كتاب «از تهی سرشار» قرار نیست زندگی‌نامه و یا معرفی شاعر باشد؛ بلكه اخوان ثالث نیز بخشی از روایت این اثر است و به پیش‌برد داستان كمك می‌كند. 
 
كتاب «از تهی سرشار» علی حدادی در 130 صفحه به زودی توسط انتشارات سوره مهر منتشر می‌شود./ي2

برچسب ها: اخوان ثالث ، از تهی ، سرشار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.