سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نفس کشیدن در رمضان ذکری از ذکرهای الهی است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی درخصوص فصایل ماه مبارک رمضان گفت: ماه رمضان فضیلت‎های زیادی دارد که انسان سعی به کسب آن باید کند به طوری که هر نفسی که در این ماه می‎کشیم ذکری از ذکرهای الهی است.





حجت‎الاسلام «امیر چهری» گروه استانها باشگاه خبرنگاران منطقه زنجان، در رابطه با برکات و فیوضات ماه مبارک رمضان، ابراز کرد: ماه رمضان ماه مهمانی خداوند است و همه ما به مهمانی بزرگ دعوت شده‎ایم؛ چرا که در این ماه خداوند غفران و مهربانی خود را بیشتر جلوه می‌دهد و همه باید تلاش کنیم فضایل اخلاقی را در این ماه در خود فرونی بخشیم.

وی افزود: بیچاره کسی است که در این ماه هیچ تغییری در حالات خود به وجود نیاورد و برای بهتر کردن خود تلاشی نکند، در این ماه خواندن یک آیه از قرآن برابری با ختم قرآن کریم در سایر ماه‎ها دارد به همین خاطر نمی‌شود این ماه را با عدد و ارقام با سایر ماه‎ها مقایسه کرد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی یادآور شد: چه خوب است از تمام فضیلت‏‌ها و ظرفیت‎های این ماه استفاده کنیم مخصوصاً از وقت سحر چرا که همه به هنگام سحر به فکر غذای جسم هستند، خوشا به سعادت کسانی که به فکر غذای روح خود نیز هستند و خود را با قرآن و نماز عجین می‎کنند و ارتباط خاصی با خداوند ایجاد می‎کنند.

وی تصریح کرد: در خطبه آخر شعبانیه پیامبر(ص) آمده است که این ماه چندین ویژگی بارز دارد نظیر برکت، رحمت و غفران که همه انسان‎‏ها سعی به کسب این فضایل می‎کنند، به طوری که اگر در سایر ماه‎ها گناه و اشتباهی را مرتکب شده‌ایم با توبه در این ماه آن را جبران کنیم هرچند به گفته حضرت امیرالمؤمنین(ع) توبه واقعی 11 شرط دارد که شرط اول پشیمانی دل است که اگر ما به این مرحله برسیم، لطف خداوند در سایر مراحل شامل حال ما می‌شود.

حجت‌الاسلام چهری خاطرنشان کرد: در ماه مبارک رمضان قرآن کریم باید از مهجوریت بیرون آید و مورد توجه و عنایت بیشتری قرار بگیرد. تدبر و تفکر در قرآن باید بیشتر صورت بگیرد و در تفسیر و قرائت قرآن کریم نیز دقت بیشتری داشته باشیم. /ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.