سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فلسطين آنلاين:

رويکرد دوگانه فتح در دیدارهای سازش

در حالی که کنفرانس ملی هفته پیش در نابلس برگزار شد و خواهان لغو طرح مکانی کرانه اشغالی بود، اما رهبران جنبش فتح یکشنبه گذشته به استقبال هياتي از احزاب صهیونیستی رفتند که شامل نمایندگانی از حزب لیکود و حزب شاس و اعضای شوراهای یهودی و خاخام ها و مشاوران سیاسی صهیونیست بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از فلسطين آنلاين، در این  دیدار در مورد راه های از سرگیری گفتگوهای بین فلسطین و اشغالگران در رام الله  بحث و تبادل نظر شد. 

این نشست یکی  از اشکال سازش و فراهم کردن فرصتی برای اشغالگر و ایجاد شهرک های بیشتر و یهودی کردن قدس و مسجد الاقصی بود.

در اینجا باید از خود بپرسیم که آیا در سایه طرح شهرک سازی توسعه طلبانه که حکومت راستگرای تندرو اجرای آن را بر عهده دارد ، این ساخت و سازها را در روستا ها و شهرهای ما متوقف می شود؟

این بار جدیدا موسسه رسمی اسرائیلي که این طرح ها را اعلام نمی کند و به طور آشکار نه آن را تایید و نه رد می کند، امروزه اقدامات معمار اسرائیلی جدعون حرلب را که نقشه  ها و طرح های مفصلی را وضع کرده، برعهده گرفته است.

این تندرویان و افراطی ها که ما دست خود را در دستانشان گذاشته ایم و برایشان فرش قرمز پهن می کنیم و بر سر سفره با آنان می نشینیم، همان کسانی هستند که فتوای نابودی مسجد الاقصی و مسجد قبة الصخره را داده اند و می خواهند شمعدانی را از 45 کیلو طلا به جای قبة الصخره قرار دهند و مانع از ورود فلسطینی ها به مسجد الاقصی می شوند ولی به یهودی اجازه ورود می دهند تا آیین های خود را در آن انجام دهند! 

جالب این است که در برخورد با این مساله ما به دشمنمان رحم می کنیم ولی با خودمان دشمنی می کنیم ، با دوستان خود می نشینیم و آنان را در آغوش می گیریم اگرچه این برابر با خوار شدن ما و حتی اذعان و قبول شروط و دیکته ها و تصمیماتشان باشد. این مساله در همکاری امنیتی بین دو گروه روشن و آشکار است و نمی توان آن را انکار کرد.

ما به عنوان مردم فلسطین سالهاست به این جدایی ایمان آورده ایم و به آن عشق می ورزیم و نمی خواهیم از  بلاها و بدی های آن رهایی یابیم تا جایی که دلهایمان نسبت به هم سخت شده است و سازش از محالات بین ما شده است . از این رو چنین مساله ای وحدت ملی را می طلبد تا با طرح های شهرک سازی صهیونیست مقابله کنیم و راه کارهای ملی برای حمایت از سرزمین خود پیدا کنیم و طرح های عمرانی  و سرمایه گذاری را  در مناطق مجاور بنا کنیم و در مقابل خطرهای گسترش شهرک سازی صهیونیست ها به هوش باشیم.




برچسب ها: دیدارها ، سازش ، فتح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.