سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرانس 24 ؛

افزایش احساسات ضد آمریکایی در مصر

خبرنگار شبکه فرانس بيست و چهار در قاهره گفت به رغم بازگشت آرامش به مصر، هنوز تنش ها در قاهره محسوس است و افراد زيادي از تشديد خشونت ها نگران شده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني فرانس24 ، سونيا دريدي خبرنگار اين شبکه افزود ايستگاه رامسس در مرکز شهر آرام به نظر مي رسد اما شب گذشته پليس با شليک گاز اشک آور معترضان  را از اين ناحيه متفرق کرد. برخي از کسبه که از اعتراضهاي  اخوان المسلمين خشمگين بودند از اقدام پليس حمايت کردند. نيروهاي پليس همچنين يکي از مهمترين پلهاي پايتخت را مسدود کردند و مانع حضور اسلامگرايان بر روي آن شدند. پليس همچنين به شليک گلوله هاي پلاستيکي روي آورد و اخوان المسلمين با آتش زدن لاستيک هرج ومرج زيادي ايجاد کردند. در اسکندريه هزاران تن از هواداران اخوان المسلمين تظاهرات کردند و هواداران محمد مرسي رئيس جمهور مخلوع اعلام کردند بار ديگر به بستن جاده ها روي مي آورند و حتي  فرودگاه پايتخت  را اشغال خواهند کرد.
اين خبرنگار ادامه داد در چنين جو پرتنشي ويليام برنز معاون وزير امور خارجه آمريکا به مصر سفر کرده است . ويليام برنز بدون شور و شوق خاصي  مورد استقبال مصريها قرار گرفته است. فعالان جنبش تمرد و سلفي ها از ديدار با برنز امتناع کردند . پس از انقلاب سال دوهزار و يازده، احساسات ضد آمريکايي در مصر افزايش يافته است. فعالان ضد مرسي از واشنگتن انتقاد دارند روابط نزديکي با اخوان المسلمين در زمان حکومت مرسي داشته است. آنان همچنين از آمريکا به علت درخواست براي آزادي مرسي انتقاد دارند.
در خيابانهاي قاهره پلاکاردهاي زيادي مشاهده مي شود که روي آنها شعارهاي ضد آمريکايي نوشته شده است. اين درحالي است که آمريکا از ابتداي بحران بسيار محتاط آميز رفتار کرده و برکناري محمد مرسي را کودتا نخوانده است. در نهايت ويليام برنز مجبور به ديدارهاي رسمي با مسئولان مصري شد و نتوانست با جامعه مدني و مخالفان ديدار کند. وي دو طرف را به گفتگو و پايان خشونتها دعوت کرد. 







برچسب ها: بین الملل ، مصر ، آمریکا ، قاهره
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.