سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاري جشن جهاني سالگرد تولد نلسون ماندلا

در حاليکه "نلسون ماندلا" رهبر پيشين جنبش ضد آپارتايد آفريقاي جنوبي هم اکنون بدليل يماري در بيمارستان بستري است طبق برنامه ريزي هاي انجام شده قرار است تا مراسم مختلف جشن به مناسبت نود و پنجمين سالگرد تولد وي برگزار شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تي وي، قرار است تا اين مراسم با تدارکات انجمن هاي خيريه و بوسيله داوطلبان برگزار شود. 

"ريچارد برانسون" يک بازرگان انگليسي در اين باره در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاري فرانسه گفته است "من 67 دقيقه از وقت خود را براي ساختن دنيايي بهتر صرف خواهم کرد."

 قرار است تا در روز پنجشنبه هفته جاري گروهي از کودکان دانش آموز در سرتاسر نقاط کشور آفريقاي جنوبي محل زادگاه ماندلا سرودي را به مناسبت تولد ماندلا به افتخار وي بخوانند.

همچنين قرار است تا يک دبيرستان نيز به نام ماندلا در آن روز افتتاح گردد.

مراسم بزرگداشت ماندلا درکشورهاي ديگر جهان از جمله در شهرهاي مختلف آمريکا و 17 شهر ديگر جهان نيز در روز پنجشنبه برگزار خواهد شد. 

نلسون ماندلا در تاريخ 8 ژوئن ماه گذشته (18 خرداد) به دليل عفونت ريوي به بيمارستان انتقال يافت. 

سابقه بيماري وي به دوران حبس اش در زندان رژيم آپارتايد باز مي گردذد. ماندلا پس از سالها زندگي پرافتخار بيش از 250 مدال از سوي مقامات کشورهاي مختلف جهان در طول چهار دهه گذشته دريافت کرده است. وي همچنين در سال 1993 ميلادي برنده جايزه صلح نوبل شد. 




تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.