سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

از خوردن سوسیس و کالباس در وعده سحری بپرهیزید

یک متخصص تغذیه برای کاهش تشنگی در روزهای ماه رمضان، حذف ادویه، غذاهای سرخ کردنی و چرب را پیشنهاد کرد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ،مصرف غذاهایی از قبیل کله‌ پاچه، سیراب شیردان و یا غذاهای چرب سرخ‌ کردنی موجب می‌شود تا بدن مقدار زیادی چربی و اسیدهای نوکلئیک دریافت کند که منجر به مشکلات گوارشی، افت سلامتی و همچنین تشنگی شدید می‌شود.

همچنین مصرف غذاهای سرخ‌ کردنی همراه با ادویه‌ زیاد و نیز مصرف گوشت و مواد پروتئینی بیش از حد در وعده سحر به تشنگی در طول روز دامن می‌زند.

مصرف سس مایونز، سوسیس و کالباس را در وعده سحری نامناسب دانست و گفت: مصرف این مواد علاوه بر تشنگی، منجر به مشکلات گوارشی از جمله ترش کردن می‌شود.

غذاهای آبکی و نوشیدن مایعات فراوان همزمان با غذا خوردن، دسترسی آنزیم‌های گوارشی به غذا را کاهش داده و منجر به بیماری‌ها و نارسایی‌های گوارشی می‌شود که اگر این نکات برای تغذیه در ماه رمضان رعایت شود، روزه به بهبود سلامت افراد کمک می‌کند.

خوردن وعده سحری مناسب را برای همه ضروری دانست و افزود: وعده سحری باید شامل یک وعده غذای کامل برای افراد باشد و علاوه بر آن تامین کننده انرژی، پروتئین، مواد معدنی و ویتامین‌های مورد نیاز بدن باشد.

اگر سحری از غذاهای حاوی قندهای پیچیده نظیر نان، سیب‌زمینی آب‌پز، ماکارونی و یا مقداری برنج کم روغن، لبنیات کافی و مقداری سبزیجات تازه و میوه‌جات و کمی گوشت و حبوبات تشکیل شده باشد، انرژی مورد نیاز افراد را تامین می‌کند.

درستی، آهسته غذا خوردن، جویدن کافی غذا، لذت بردن از آن و کنار کشیدن قبل از احساس پرخوری را از توصیه‌های مشترک دین مبین اسلام و علم تغذیه عنوان کرد./س

برچسب ها: سوسیس کالباس ، سحر ، پرهیز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.