سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

آن‌چه باید از ماسک‌های صورت بدانید

به گفته یک متخصص پوست، تأثیر ماسک‌های پوست موقتی و استفاده زیاد از آنها مخرب خواهد بود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران دکتر سیما رسایی اظهار کرد: ترکیباتی که به صورت موضعی به پوست می‌رسند، تاثیر چندانی در سلامت و زیبایی پوست نداشته و اثر آنها موقتی است.

وی ماسک‌های اسکراپی را بهترین نوع ماسک معرفی کرد و گفت: ماسک‌های اسکراپی به ماسک‌هایی گفته می‌شود که دارای دانه‌های ظریف شن و یا نمک هستند و از این رو خاصیت ساینده دارند. این ماسک‌ها با تمیز کردن آلودگی‌های سطح پوست موجب روشن شدن و نرم شدن پوست می‌شوند.

رسایی درباره تعداد دفعات استفاده از ماسک‌های اسکراپی عنوان کرد: این ماسک‌ها به هیچ عنوان برای پوست‌های خشک توصیه نمی‌شوند ولی افرادی که پوست چرب دارند،‌ می‌توانند دو بار در هفته و افراد با پوست نرمال یک بار در هفته از ماسک اسکراپی استفاده کنند.

این متخصص پوست درباره روش‌های سنتی مانند قرار دادن پوست انواع میوه‌ها بر روی صورت تصریح کرد: قرار دادن پوست میوه‌های مختلف مانند ماسک خیار و ماسک ماست بر روی پوست بدن موثر هستند ولی اثری موقتی و حداکثر 24 ساعته دارد.

وی افزود: می‌توان از لیموترش به دلیل دارا بودن ویتامین C برای پوست‌های چرب استفاده کرد ولی قرار دادن گوجه فرنگی بر روی پوست چرب، مضر بوده و ممکن است ایجاد جوش یا سوزش کند.

رسایی، خوردن میوه و سبزیجات و همچنین نوشیدن مقدار کافی آب در طول روز را بهترین روش تقویت و ویتامین‌رسانی به پوست دانست و گفت: نوشیدن حداقل 8 لیوان آب در طول روز و استفاده از میوه و سبزیجات تازه به خصوص میوه‌های دارای ویتامین C، نقش بسزایی را در سلامت پوست ایفا می‌کنند.
منبع: ایسنا
برچسب ها: ماسک ، پوست ، صورت ، خوزستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.