سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نامه 29 مقام آمريکايي به اوباما:

از فرصت ايجاد شده پس از پيروزي "روحاني" در انتخابات، براي ديپلماسي با ايران بهره گيريد

خبرگزاري "فرانسه" گزارش داده که جمعي از سياستگذاران پيشين آمريکايي به دولت اوباما اواخر روز گذشته توصيه کرده اند که از فرصت ايجاد شده پس از برگزاري انتخابات رياست جمهوري در کشورمان و پيروزي "حسن روحاني" در آن براي ادامه ديپلماسي با ايران بهره گيرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از جروزالم پست، اين خبرگزاري در ادامه با انتشار بخش هايي از نامه سياستگذاران پيشين آمريکايي به اوباما افزوده است "جمعي از سياستگذاران پيشين آمريکايي در نامه خود به اوباما رييس جمهور آمريکا نوشته اند "ما قويا دولت شما را به استفاده از فرصت پيش آمده براي مذاکرات دوجانبه و چندجانبه جديد با دولت جديد ايران دعوت مي کنيم. پيروزي روحاني در انتخابات رياست جمهوري ايران در پيش گرفتن مشي مستقل در سياست خارجي از سوي وي دريچه اي که به روي آمريکا باز شد و دولت اوباما مي بايستي از اين فرصت به نحواحسن استفاده کند." 

در ادامه اين نامه آمده است: "بايد از اقدامات تحريک آميز خودداري کرد و تنها از تحريمها به عنوان اهرم بهره جست."

اين نامه توسط 29 تن از سياستگذاران پيشين آمريکايي آمريکايي امضا شده است. در ميان امضا کنندگان اين نامه نام افرادي چون "توماس پيکرين" سفير پيشين دولت آمريکا در سازمان ملل متحد، "آنه ماري اسلاتر"  دبير سابق بخش برنامه‌ريزي وزارت امور خارجه آمريكا و "لري پيلکرسون" رئیس دفتر وزیرامورخارجه پيشين آمریکا به چشم مي خورد. 

اين نامه يک روز پس از آن منتشر مي شود که "بنيامين نتانياهو" نخست وزير رژيم صهيونيستي مدعي شده بود که در صورت عدم انجام اقدام موثر از سوي دولت اوباما در قبال برنامه هسته اي ايران آن رژيم دست به تجاوز يکجانبه نظامي عليه تاسيسات هسته اي جمهوري اسلامي ايران خواهد زد. 




تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.