سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان/

آبشارهاي لاشار جاذبه دیدنی جنوب سيستان و بلوچستان

بخش زيباي لاشار از توابع شهرستان نيكشهر در جنوب سيستان و بلوچستان با جاذبه هاي بكر طبيعي بويژه آبشارها و چشمه سارها، خنكاي هوا را در تابستان به گردشگران هديه داده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، هر چند طي سالهاي اخير شمار گردشگران ورودي به لاشار افزايش يافته است اما به سبب معرفي ناكافي زيباييهاي بي شمار اين بخش همچنان از ديد دوستداران طبيعت دور مانده است اين در حاليست كه ساخت جاده ترانزيتي چابهار - زاهدان و عبور آن از حوزه شهرستان نيكشهر فرصت بسيار خوبي براي ديدن مناظر طبيعي و روستاهاي سرسبز منطقه را فراهم آورده است.

آبشارها و چشمه سارهاي لاشار در كنار طبيعت بكر و چشم اندازهاي طبيعي با پوشش گياهي مناسب و گياهان دارويي، نغمه هاي پرندگان وحشي، وجود نخلستانها و رودخانه هاي منطقه بويژه تنگ سرحه جذابيت هاي ديدني منطقه را صدچندان كرده است.

آبشار گواتاميچ در شرق روستاي پيپ به فاصله دو كيلومتري جاده ترانزيتي نيكشهر - ايرانشهر، روستاي گردشگري بغدان با طبيعت زيبا و دل انگيز و وجود رودخانه پرآب و مناظر ديدني، باغهاي ميوه هاي حاشيه رودخانه، آبشار اوگينك با ۸۰ متر ارتفاع ديگر چشم اندازهاي طبيعي اين منطقه است.

از ديگر جاذبه هاي گردشگري بخش لاشار قلعه هاي تاريخي متعلق به دورانهاي مختلف از جمله قلعه اسپكه در شهر اسپكه، قلعه چانف در بخش آهوران، قلعه هريدوك در روستاي هريدوك و قلعه سروميچ در روستاي سروميچ است.

روستاي تنگ سرحه در مسير عبور سفر گردشگران منطقه نيكشهر و لاشار مكان بسيار خوبي براي خريد سوغات از جمله انواع صنايع دستي و توليدات طبيعي مانند سوزن دوزي، عسل كوهي، خرماي مرغوب و گياهان دارويي و ميوه هاي توليدي محلي است.

بخش لاشار از توابع شهرستان نيكشهر با ۳۰ هزار نفر جمعيت به فاصله تقريبي ۴۰۵ كيلومتري جنوب زاهدان واقع است./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.