سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مجری پروژه تولید داروی ضد سرطان خبر داد

ورود 2 داروی ضد سرطان به بازار تا سه ماه آینده/ عرضه داروهاي توليد شده با تاييد وزارت بهداشت و قيمت پايين

دکتر فيروزپور از توليد 2 داروی ضد سرطان دستگاه گوارش و تنفس خبر داد و گفت: داروهای تولید شده تمامی تاییدیه‌های آزمایشگاهی کنترل وزارت بهداشت را دریافت و تمام تست‌ها را پاس کرده است.

"دکتر فیروز پور"، مجری پروژه تولید داروی ضد سرطان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  از تولید دو دارو برای سرطان‌های گوارشی و دستگاه تنفس خبر داد و گفت: این داروها تا به حال به صورت کامل وارداتی بوده‌اند و قیمت آن در حال حاضر 60 درصد قیمت نمونه خارجی آن تمام می‌شود که در حدود 50 میلیارد ریال ارزبري در سال را داشته است.

 وی در ادامه افزود: این داروها عمدتا از کشورهای اروپایی وارد می‌شدند و از لحاظ قیمت تمام شده برای بیماران 60 درصد قیمت نمونه خارجی آن است.

وی در خصوص تجویز این داروها توسط پزشکان گفت: پزشکان برای تجویز داروهای ضد سرطان در ابتدا مقاومت دارند تا کیفیت آن دارو برای آنها  تثبيت شود.

فيروزپور تاکيد کرد: داروهای تولید شده تمامی تاییدیه‌های آزمایشگاهی کنترل  وزارت بهداشت را دریافت و تمام تست‌ها را پاس کرده است و پس از مدت کوتاه با توجه به قیمت پایین‌تر و کیفیت آن توسط پزشکان تجویز خواهد شد.

وی در پایان گفت: این داروها  هنوز وارد بازار نشده اند و طی سه ماه آینده وارد بازار خواهند شد./ح
برچسب ها: دارو ، سرطان ، ارزبری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.