سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزير سياهپوست ايتاليايي به ميمون تشبيه شد

به دنبال حملات نژاد پرستانه علیه اولین وزیر سیاهپوست در ایتالیا، یک سناتور افراط گرا این وزیر را به میمون تشبیه کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه پنج تلویزیون فرانسه: "سِسیل کِنگه" اولین وزیر سیاهپوست در تاریخ ایتالیا هدف همیشگی راست افراطی در این کشور است. وی همواره از سوی راستگرایان افراطی مورد حمله قرار می گیرد و این بار یک سناتور از لیگ شمال وی را با میمون مقایسه کرد.

گزارشگر این شبکه گفت: روبرتو کالدِرولیه سناتوری است از لیگ شمال که به موضعگیری های افراطی علیه مهاجرت شهرت دارد. وی شنبه شب در اظهارات افراطی خود وزیر کنگویی تبار را به میمون تشبیه و خاطر نشان کرد که وی بهتر است در کشورش وزیر شود. این اظهارات واکنش گروه های سیاسی در ایتالیا را به دنبال داشت. نخست وزیر در راس این واکنش ها خواستار عذر خواهی این سناتور شد. این وزیر که ترجیح داد در واکنش به این اظهارت به دیگران درس بدهد و نژاد پرستی را نادانی خواند. وی که وزیر ادغام در دولت ایتالیاست گفت: عده زیادی از صبح امروز (دوشنبه) با من ابراز همبستگی کرده اند.

گزارشگر افزود: اظهارات نژادپرستانه از این دست در ایتالیا کم مطرح نمی شوند. جیمز والستون استاد آمریکایی دانشگاه رم گفت: ایتالیایی های زیادی هستند که آشکارا نژاد پرست هستند. یکی از این افراد برلوسکونی است. او در باره اوباما گفته است که اوباما جوانی زیبا و برنزه است. او در جایی دیگر گفته بود؛ چیزی نمانده است که میلان به شهری آفریقایی تبدیل شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.