سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از 40 کشته و زخمی در حملات روز گذشته عراق

در حملات روز دوشنبه در مناطق مختلف عراق دستکم 40 تن کشته شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری فرانسه، بر اثر انفجار بمب در منطقه دوره در حومه بغداد چهار نفر کشته و شانزده نفر کشته شدند. این بمب در کنار یکی از جاده های منطقه دوره کار گذاشته شده بود. تاکنون فرد و یا گروهی مسئوولیت این انفجار را برعهده نگرفته است. "علی حسن" از شاهدان عینی گفت:انفجار به مغازه ها و خانه های نزدیک آن خسارات زیادی وارد کرد.یک خودرو در محل انفجار آتش گرفته بود و به خودروی دیگر آسیب وارده شده بود.

منابع پلیس عراق همچنین از حمله خمپاره ای به شهر بعقوبه در 57 کیلومتری شمال شرقی بغداد و کشته شدن سه نفر و زخمی شدن هفت دیگر خبر دادند. منابع پلیس اعلام کردند افراد مسلح دیروز سه گلوله خمپاره به روستا های منطقه عرب جبور در نواحی جنوب شهر مقدادیه در شرق بعقوبه شلیک کردند . بر اثر حملات خمپاره ای افراد مسلح سه غیر نظامی کشته و هفت تن دیگر از جمله زنان و کودکان زخمی شدند.

در حملات روز دوشنبه در مناطق مختلف شهر موصل در 400 کیلومتری شمال بغداد دست کم چهار نفر کشته و شش تن دیگر زخمی شدند.  منابع پلیس گفتند یک عامل انتحاری کمر بند انفجاری خود را در مرکز ایست و بازرسی ارتش در منطقه الکرامه در شرق موصل منفجر کرد . چهار سرباز عراقی و یک غیر نظامی بر اثر این انفجار زخمی شدند.  منابع پلیس تاکید کردند یک مامور پلیس به ضرب گلوله افرادمسلح در محله الصحه در غرب موصل کشته شد و یک سرباز هم در حمله مهاجمان مسلح در منطقه ای الشوری در جنوب موصل جان باخت. افراد مسلح همچنین با حمله به یک مرکز ایست و بازرسی پلیس در منطقه حمام العلیل موصل یک مامور را کشتند. انفحار بمب در مسیر گشتی پلیس عراق در بخش شمالی موصل هم به کشته شدن یک غیر نظامی و زخمی شدن یک مامور پلیس منجر شد .
در همین حال يک منبع پليس استان صلاح الدين از کشته يا زخمي شدن 26 نفر در حمله خمپاره اي به جنوب شهر تکريت خبر داد.اين منبع اعلام کرد مهاجمان مسلح عصر ديروز شماري گلوله خمپاره به منطقه دجله در جنوب تکريت شليک کردند که به کشته شدن چهار نفر و زخمي شدن 22 تن منجر شد.
اين منبع که نخواست نامش فاش شود اعلام کرد نيروهاي امنيتي محل حمله را محاصره و عمليات جستجو براي کشف محل شليک اين خمپاره ها را آغاز و زخميها را به بيمارستان منتقل کردند.
گفتني است بر اساس آماري غير رسمي ، بيش از 300 نفر طي 14 روز گذشته در مناطق مختلف عراق کشته شده اند.


برچسب ها: انفجار ، عراق ، موصل ، بغداد ، کشته ، زخمی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.