سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشكلات مسلمانان در ماه رمضان در گوشه‌وكنار جهان

با آغاز ماه مبارك رمضان و روزه‌داری مسلمانان در گوشه‌وكنار جهان، مشكلات زندگی روزمره مسلمانان نيز بار ديگر مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران؛به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی «World Bulletin»، به طور قطع ماه رمضان معنای بسيار ويژه‌ای برای مسلمانان روسيه دارد. بعد از سال‌ها حاكميت نظام كمونيسم و فشار بر آزادی‌های دينی، سقوط ديكتاتوری‌های كمونيستی سبب ايجاد آرامش نسبی برای مسلمانان شده است.

در حال حاضر تعداد كل مساجد روسيه بيش از 10 هزار باب است در حاليكه در زمان حاكميت كمونيست‌ها تنها حدود 100 مسجد در اين كشور وجود داشت. امروز اسلام دومين دين پرجمعيت در روسيه است و بيش از يك ميليون مسلمان در پايتخت اين كشور زندگی می‌كنند.

با اين وجود تنها 6 مسجد در شهر مسكو وجود دارد كه اين تعداد پاسخگوی نيازهای مسلمانان به ويژه در ماه رمضان نيست.

كمبود مساجد تنها مشكل مردم مسلمان روسيه نيست بلكه بزرگترين مشكل آنان به تأمين خوراكی‌های حلال باز می‌گردد. مسلمانان روسيه امكان استفاده از محصولات غذايی كه بر اساس اصول اسلامی تهيه شده باشند را ندارند و مجبور هستند كه برای تهيه گوشت حلال به قصابی‌هايی كه در مساجد ايجاد شده‌اند، مراجعه كنند.

در كشور بلغارستان، جايی كه آزادی‌های دينی در طول دوران 45 ساله حكومت كمونيست‌ها بسيار محدود بوده است نيز با گذشت 23 سال از سقوط كمونيسم، مسلمانان همچنان با مشكلاتی مواجه هستند.

در شهر صوفيه، پايتخت اين كشور، تنها يك مسجد وجود دارد كه با توجه به افزايش جمعيت مسلمانان، پاسخگوی نيازهای آنان نيست.

شهرداری صوفيه با عدم موافقت با ساخت يك مسجد ديگر در اين شهر، مشكلات فراوانی را برای جمعيت 70 هزار نفری مسلمانان در صوفيه فراهم كرده است.
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.