سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بر طبق بررسي ها،

8 تا 10 درصد نوزادان در جهان داراي وزن پايين هستند

بر طبق بررسي ها حدود 8 تا 10 درصد نوزادان در جهان، در هنگام تولد خود داراي وزن پايين تر از حد طبيعي بوده و بسياري از آنها دچار كم خوني هاي نسبتا شديد نيز هستند.

فرهاد سالاري استاد يار دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي در گفتگو با خبرنگار  علمي باشگاه خبرنگاران گفت: كم خوني يكي از شايعترين مشكلات در بين افراد جامعه است كه بويژه در بين كودكان، زنان باردار و سالمندان شيوع قابل ملاحظه اي دارد.

وي افزود: ميزان بروز كم خوني در كشورهاي در حال توسعه در مقايسه با كشورهاي توسعه يافته بيشتر است به طوريكه بر طبق برخي از آمارها، ميزان كم خوني در بين زنان باردار و كودكان در كشورهاي در حال توسعه حدود سه برابر كشورهاي توسعه يافته جهان است.

سالاري با اشاره به اينكه ميزان موارد كودكاني كه دچار وزن پايين هستند نيز بالا است، تصريح كرد: بر طبق بررسي ها حدود 8 تا 10 در صد نوزادان در جهان، در هنگام تولد خود داراي وزن پايين تر از حد طبيعي بوده و بسياري از آنها دچار كم خوني هاي نسبتا شديد نيز هستند.

وي يادآور شد: علاوه بر مشكلاتي مانند: كم خوني و كاهش وزن، بيماري ها و مشكلات عفوني مانند: سل، ايدز، اسهال، مالاريا و برخي ديگر از بيماري هاي عفوني دستگاه تنفسي و گوارشي نيز در بين كودكان به ويژه در برخي از كشورهاي در حال توسعه نيز بسيار شايع بوده و موارد مرگ و مير ناشي از آنها نيز بسيار بالا است./ع2
برچسب ها: نوزاد ، وزن ، خون
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.