سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقاد روزنامه نگار مصری از تلاش اخوان برای مخدوش کردن وجهه ارتش

روزنامه نگار روزنامه جمهوریت مصر در قاهره، جماعت اخوان المسلمین را به تلاش برای مخدوش کردن وجهه ارتش این کشور متهم کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ; محمود نفادی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی العربیه، درباره تکذیب تماس های ارتش مصر با جماعت اخوان المسلمین، همزمان با تاکید بر مشارکت همه طرفها در مرحله انتقالی گفت: ما شاهد تبلیغات گسترده رهبران حزب آزادی و عدالت و رهبران جنبش اخوان المسلمین برای مخدوش کردن وجهه نیروهای مسلح مصر هستیم. 

حزب آزادی و عدالت همچنان قانونی است اما از نظر سیاسی جایگاهی ندارد. بسیاری از رهبران این حزب بازداشت یا تحت تعقیب هستند. بعضی از آنها هم در بین تحصن کنندگان در میدان رابعه العدویه پنهان شده اند. سخنان عصام العریان در مورد تماس ها بین ارتش و اخوان المسلمین برای تقویت روحیه تحصن کنندگان در میدان رابعه العدویه است. 

نفادی افزود: جماعت اخوان المسلمین می خواهند شرایط مورد نظر خود را به دیگران تحمیل کنند. 
این جماعت باید گفتگو با دیگر طرفها از جمله الازهر را بپذیرد. رهبران این جماعت در واقع به دنبال گرفتن تضمین برای آن هستند که تحت تعقیب قرار نگیرند، زیرا به خوبی می دانند که محمد مرسی دیگر به قدرت باز نخواهد گشت. 

وی خاطر نشان کرد: هر گروهی که به دنبال خشونت باشند باید کنار زده شوند. به اعتقاد من بعضی از رهبران رده دوم جماعت اخوان المسلمین برای تجدیدنظر در سیاست های آن تلاش می کنند. این رهبران حاضر به گفتگو با دیگر طرفها هستند، اما از ترور و فشارهای این گروه می ترسند. موضع کنونی اخوان المسلمین نتیجه ای برای این جماعت به همراه نخواهد داشت و فقط باعث خونریزیهای بیشتر خواهد شد. 


برچسب ها: انتقاد ، روزنامه ، مصر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.