سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امان از اين سيم‌هاي پر دردسر

پزشكان براي جلوگيري از بروز آسيب در محيط‌هاي كاري به افراد توصيه مي‌كنند تا در تهيه و توزيع و نگهداري وسايل اداري خود دقت خاص داشته باشند.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران ؛همه ساله افراد بسيار زيادي در اثر كمبود ايمني در محيط‌هاي كاري و كارگاه‌ ها و كارخانه‌ ها دچار آسيب‌هاي مختلف و بعضا شديد مي‌شوند.

گفتني است: تنها كار در كارگاه‌ها باعث بروز صدمه و آسيب در افراد نمي‌شود بلكه حتي كار در يك اداره و انجام امور دفتري نيز مي‌تواند باعث برو مشكلات مختلف از جمله سلامتي در افراد شود.

بررسي‌ها نشان مي‌دهند؛ از جمله اين مشكلات در وهله اول آسيب به ستون فقرات و مشكلاتي مانند كمر درد، گردن درد،‌ واريس و مشكلاتي از اين دست است.

از ديگر مشكلات شايع در محيط كار، استرس‌هاي شغلي هستند كه مي‌توانند سبب انواع بيماري‌هاي قلبي عروقي و مغزي شود.

همينطور هم اتاق بودن و هم كار بودن با افراد سيگاري نيز مي‌تواند اثرات بسيار مخربي بر سلامت افراد داشته باشد.

از ديگر خطرهاي بالقوه كه در كمين كارمندان است ايرادات مختلف دستگاه‌ها و لوازم مختلف موجود در ساختمان است مانند:خطر برق گرفتگي، استفاده از ميز و صندلي‌هاي معيوب و خراب كه خطر افتادگي از ارتفاع دارد و همينطور گير كردن انوع سيم‌ها به زير دست و پا و افتادگي است.

كارشناسان ايمني كار توصيه مي‌كنند تا فراد حتما برسالم بودن قطعات و تجهيزات و نيز رعايت اصول سلامتي از سوي كارمندان خويش توجه داشته باشند./ع2

برچسب ها: استرس ، شغل ، سیگار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.