سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح جهادی طعمه‌گذاری در محل‌های مستعد جانوران موذی در منطقه 4 اجرا شد

معاون امور شهری و محیط زیست منطقه 4 از طرح جهادی شناسایی و طعمه گذاری در محل‌های مستعد جانوران موذی در سطح منطقه خبر داد.

حمید ناصحی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ضمن بیان این مطلب افزود: همزمان با فرا رسیدن تابستان و افزایش جانوران موذی، با تشکیل کمیته‌های فنی و اجرایی در نواحی 9 گانه منطقه، راهکارهای مناسب جهت کاهش موش و دیگر جانوران موذی در کانون های شناسایی این جانوران بررسی و به مرحله اجرا در آمد.
معاون امور شهری، با اشاره به نقش موثر شهروندان در ریشه کنی جانوران موذی در سطح محلات ادامه داد: به منظور اطلاع رسانی از طریق نصب بنر و توزیع بروشور در سطح منطقه برای ارتقای آگاهی شهروندان و مشارکت بیشتر صنوف در 20 محله منطقه انجام شده است.
ناصحی تصریح کرد: بهترین شیوه مبارزه با موش پاکسازی محیط از زباله و پسماندهای مواد غذایی در بوستان ها، جوی های آب و به خصوص اغذیه فروشی ها می باشد، از این رو شهرداری سعی کرده با نظافت و تمیز نگه داشتن مکان هایی که مستعد زندگی موش ها است، از تجمع این جونده ها جلوگیری کند.
وی با بیان اینکه ساماندهی انهار در کاهش این جانوران تأثیر داشته، اظهار داشت: با شناسایی و رفع مشکلات مربوط به انهار، معابر، پیاده روها، مسیل ها و کانال ها، پل های عرضی، شکستگی جداول از لانه سازی اینگونه جانوران موذی جلوگیری خواهد شد.
ناصحی بیان کردک هرس و تنگ کردن باغچه های طرفین معابر و رفیوژهای سطح محدوده از دیگر اقداماتی است که توسط اداره فضای سبز با هدف ریشه کنی جانوران موذی صورت گرفته و در برنامه کاری تابستان قرار دارد.
وی خاطرنشان کرد: زنده گیری سگ های ولگرد و بلاصاحب توسط اکیپ زنده گیری اعزامی از ستاد محیط زیست در قالب اعزام به نواحی و براساس اولویت پیام های 137 در سطح محدوده اجرا می شود./ف
برچسب ها: محیط ، زیست ، شهری ، موش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.