سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش تعداد واحدهای تولیدی با وضعیت خوب

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به طبقه بندی واحدهای تولیدی به 3 دسته خوب، متوسط و ضعیف گفت: تعداد واحدهای تولیدی با وضعیت خوب طی چند سال گذشته کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، محسن صالحی‌نیا امروز در نشست خبری در خصوص وضعیت تولید در کشور اظهار داشت: حدود 60 هزار واحد تولیدی فعال در کشور وجود دارد که  25 هزار واحد تولیدی در استان‌های مختلف توسط وزارت صنعت مورد پایش قرار گرفته‌اند.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت افزود: از این تعداد، حدود هزار واحد متوسط و بزرگ و 24 هزار واحد کوچک هستند که به واحدهای خوب، متوسط، ضعیف و بحرانی تقسیم شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه تعداد واحدهای تولیدی با وضعیت خوب از سال 1389 تا سال پیش با کاهش مواجه شده است، گفت: از 26 هزار واحد صنعتی که وضعیت آنها پایش می‌شود در سال 1389 حدود 56 درصد آنها وضعیت خوبی داشتند.

صالحی‌نیا گفت: تعداد واحدهای خوب در سال 91 به 46 درصد رسیده و در مقابل، تعداد واحدهای متوسط (واحدهای با کاهش حداکثری 5 درصد در تولید) از 8 درصد در سال 88 به 20 درصد در سال 91 رسیده است که نشان می دهد برخی از واحدهای خوب به آمار واحدهای متوسط پیوسته است.

به گفته معاون وزیر صنعت، تعداد واحدهای ضعیف نیز از 3 واحد در سال 88 به 7 واحد در سال 91 رسیده و تعداد واحدهای بحرانی در این مدت در حد 2 درصد باقی مانده است.

وی ادامه داد: در این مدت در برخی شاخص‌ها مانند نسبت بنگاه‌های کاملاً تعطیل به کل بنگاه‌ها تغییری نداشته‌ایم و در تعداد واحدهای بحرانی و همچنین راندمان تولید برخی کاهش‌ها مشاهده می‌شود.
انتهای پیام/
برچسب ها: تولید ، بحرانی ، پایش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.