سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستغيب خبر داد

فردا؛ آغاز جلسات کارگروه‌هاي هفت‌گانه تعامل مجلس با دولت در معرفي کابينه

مسئول تشکيل کارگروه‌هاي هفت‌گانه تعامل مجلس نهم با دولت يازدهم در معرفي کابينه به مجلس، از آغاز جلسات اين کارگروه‌ها از فردا(سه‌شنبه) خبر داد و گفت: پيش‌بيني اين است تا استقرار کامل اعضا در کارگروه‌ها و آغاز فعاليت آن‌ها، مصاديقي نيز براي تصدي وزارتخانه‌ها از سوي دولت مشخص شود.

 "سيداحمدرضا دستغيب" نماينده مردم شيراز و مسئول تشکيل" کارگروه‌هاي هفت‌گانه تعامل مجلس نهم با دولت يازدهم در معرفي کابينه به مجلس" در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران در خصوص آخرين وضعيت اين کارگروه‌ها و زمان برگزاري جلسات آنها اظهار داشت: عصر امروز دبيرخانه کارگروه تعامل مجلس نهم با دولت يازدهم تشکيل جلسه داده و تمهيدات لازم در خصوص چگونگي تشکيل جلسات کارگروه‌ها را برررسي خواهد کرد.
 
وي در ادامه افزود: البته دغدغه اصلي ما اين است که ماهيت حضور فعال نمايندگان حفظ شود و خود  نمايندگان و اعضاي فراکسيون رهروان ولايت، تمهيدات لازم را در اين رابطه اتخاذ کنند که بتوان از بيشترين ظرفيت‌هاي موجود استفاده کرد.
 
مسئول پيگيري کميته‌هاي هفت‌گانه تعامل مجلس و دولت در ادامه تصريح داشت: اين اولين بار است که يک کار تشکيلاتي به اين شکل انجام مي‌شود و ممکن است نقاط ضعف و قوتي نيز داشته باشد، بنابر اين نيازمند يک مقدمات و هماهنگي هستيم و همواره نظرات همکاران را نيز در اين زمينه دريافت مي‌کنيم.   
 
دستغيب با بيان اين که از فردا، سه‌شنبه(24 تيرماه) جلسات کارگروه‌هاي هفت‌گانه تعامل دولت و مجلس برگزار خواهد شد، گفت: بيش از 140 نفر از نمايندگان در اين کارگروه‌ها ثبت نام کرده‌اند و تلاشمان اين است که ان‌شالله تا آخر هفته جلسات کارگروه‌ها برگزار شده و خود نمايندگان براي اداره کارگروه‌ها افرادي را از بين خود انتخاب کنند.
 
وي با بيان اين که پس از اين موضوع، گام بعدي ورود به موضوعات محتوايي است، گفت: پيش‌بيني ما اين است که آرام آرام تا استقرار کامل اعضا در کارگروه‌ها و آغاز فعاليت آن‌ها، مصاديقي براي تصدي وزارتخانه‌ها نيز از سوي دولت مشخص خواهد شد و طبعا قدري تخصصي‌تر و عيني‌تر موضوع بررسي معرفي وزرا در کارگروه‌ها به پيش خواهند رفت.
 
 
مسئول تشکیل کارگروه‌های تخصصی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت برای تعامل با رئیس‌جمهور منتخب در ادامه اظهار داشت: این هفت کارگروه تخصصی شامل اقتصاد و بودجه، سیاست و امنیت، فرهنگ و اجتماع، آموزش و بهداشت، انرژی، تولید و کارگروه امور زیربنایی است و هدف ما از تشکیل این دبیرخانه و کارگروه‌ها در مجلس ایجاد  تعیین سازوکار مؤثر و مناسب برای بررسی روند رأی اعتماد به وزراست.
 
دستغیب تصریح کرد: ما در این کارگروه قصد داریم، فارغ از سلایق و نگاه‌‌های شخصی و فردی و در راستای پرهیز از برخی لابی‌‌های سیاسی که توسط برخی از افراد صورت می‌گیرد، وزرای پیشنهادی رئیس‌جمهور منتخب را مورد بررسی قرار دهیم.
 
مسئول تشکیل کارگروه‌های همکاری مجلس نهم و دولت یازدهم اضافه کرد: نکته دوم در تشکیل این کارگروه‌ها این است که از این طریق، اطلاعات در اختیار نمایندگان قرار می‌گیرد، به اين صورت که این کارگروه‌ها با توجه به گرایش‌های تخصصی؛ اطلاعات، مدارک و اسناد لازم برای وزرای پیشنهای را در اختیار نمایندگان قرار خواهند داد.
 
نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه سخنانش با بیان اینکه این کارگروه هیچ فردی را برای کابینه یازدهم به رئیس‌جمهور منتخب پیشنهاد نمی‌کند، خاطر نشان ساخت: براساس قانون اساسی انتخاب وزرا و تشکیل کابینه جزء اختیارات رئیس‌جمهور است و ما تحت هیچ شرایطی توصیه نمی‌کنیم که مجلس وارد معرفی فرد یا افرادی برای تصدی وزرات‌خانه‌‌ها شود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: دولت ، مجلس ، وزرا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.