سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حسيني:‌

ایران با وجود اعمال تحریم‌ها هفدهمین اقتصاد برتر دنیا شد

وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: با عبور تولید ناخالص داخلی از مرز یک هزار میلیارد تومان، ایران به رتبه هفدهمی اقتصاد در دنیا دست یافته است.

به گزاش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، سیدشمس‌الدین حسینی وزیر امور اقتصاد و دارایی در دیدار روز گذشته (يکشنبه) با رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به تکانه‌های ارزی سال گذشته اظهار داشت: در این دوره «اولویت‌بندی مصارف ارزی»، «راه اندازی مرکز مبادلات ارزی» و «کنترل ورود و خروج ارز به کشور» درچارچوب تدابیر دولت قرار گرفته است.
 
وی افزود: همزمان با تکانه‌های ارزی سال گذشته، بخش کشاورزی، حوزه صادرات و بخش های گردشگری و بیمه از افزایش نرخ ارز منتفع شدند و کالاهای وابسته به ارز و واردات تحت فشار قرار گرفتند.
 
وزیر اقتصاد در ادامه با اشاره به افزایش شاخص توسعه انسانی کشور، تصریح کرد: با عبور تولید ناخالص داخلی از مرز یک هزار میلیارد تومان، ایران به رتبه هفدهمی اقتصاد در دنیا دست یافته است  

وی ذخایر خارجی کشور را فراتر از 100 میلیارد دلار عنوان کرد و افزود: مجموعه تعهدات خارجی کشور به 3/14 میلیارد دلار رسیده، که معادل یک سوم میزان بدهی خارجی کشور در سال 84 است.
 
وزیر امور اقتصاد و دارایی به رغم بحران اقتصادی در جهان، چشم انداز اقتصاد ایران با وجود اعمال تحریم ها روشن و امیدوار کننده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: تولید ، ارز ، اقتصاد ، بحران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.