سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

افزایش ثبت شرکت های بازرگانی در منطقه آزاد ارس

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ارس از افزایش چشمگیر ثبت شرکت های بازرگانی همزمان با ابلاغ و عملیاتی شدن کالای همراه مسافر طی سه ماه نخست سالجاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبريز، نجفی با اعلام این خبر افزود: در سه ماه نخست امسال از بین 243 مورد شرکت ثبت شده 144 شرکت با موضوع بازرگانی به ثبت رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد 289 درصدی دارد.

نجفی با اشاره به میزان رشد ثبت شرکت در منطقه آزاد ارس در مدت سه ماه نخست سالجاری افزود:طی سه ماه 243 شرکت در مرکز ثبت شرکت های سازمان منطقه آزاد ارس به ثبت رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد 242 درصدی دارد.

وی در ادامه گفت: طی مدت یاد شده 144 مورد شرکت بازرگانی، 52 مورد خدماتی و 47 مورد شرکت تولیدی به ثبت رسیده است.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ارس با بیان اینکه یکی از مهمترین عوامل در افزایش ثبت شرکت ها در منطقه آزاد ارس ابلاغ و عملیاتی شدن قانون کالای همراه مسافر می باشد افزود: علت سیر صعودی ثبت شرکت در منطقه آزاد ارس و بخصوص شرکت های بازرگانی ابلاغ کالای همراه مسافر می باشد تاثیر بسیاری بر فرایندهای بازرگانی منطقه دارد.

نجفی تصریح کرد: این قانون که مختص برخی مناطق آزاد کشور بود به تازگی به تصویب هیات دولت رسیده و در سایر مناطق آزاد از جمله ارس نیز عملیاتی شده است.

وی بر لزوم همکاری گمرک ایران و رفع برخی مشکلات جزئی تاکید کرد و اظهار داشت: عملیاتی شدن این قانون در ارس تجارت منطقه و شمالغرب کشور را دگرگون می کند، بنابراین لازم است برای تسریع در این امر همگان پیش قدم بوده و گامی موثر برای رونق اقتصاد و تجارت بردارند.

نجفی خاطر نشان کرد: اجرای کالای همراه مسافر خاطرات دور این منطقه بعنوان بزرگترین مرکز گمرکی ایران را در اذهان تداعی کرده و در آینده نزدیک عنیت خواهد بخشید/س

برچسب ها: افزایش ، ثبت ، شرکت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.