سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کابینه دولت کانادا ترمیم شد

منابع سياسي اعلام کردند" استيفن هارپر " ، نخست وزير کانادا در تلاش براي بازگرداندن وجهه دولت محافظه کار خود که با رسوايي مربوط به استفاده اعضا از وجوه دولتي براي امور شخصي رو به رو است ، روز دوشنبه کابينه خود را ترميم مي کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز ، يکي از مقامات حزب محافظه کار کانادا گفت : تغييرات اساسي در ترکيب دولت ايجاد شد.
وي گفت دولت جديد متشکل از وزيران جوان تر، شماري بيشتر از زنان و شخصيت هاي باتجربه خواهد بود. هم اکنون دست کم 15 تن از اعضاي کابينه کانادا که متشکل از 37 وزير است، 60 ساله يا بالاي 60 سال هستند. 
در بخشی از این تغییرات ، "کریس الکساندر" سفیر سابق کانادا در افغانستان، وزیر شهروندی و مهاجرت و " جیسون کنی" مسئول وزارت خانه اشتغال تعیین شده است. 
"شلی گلاوز" افسر سابق پلیس در سمت ریاست وزارت "میراث فرهنگی" قرار گرفته  و "جیمز مور" وزیر قبلی این وزارت خانه، به وزارت صنعت می‌رود .گفتنی است در میان وزرای کابینه هارپر 12 زن حضور دارند. 
محافظه کاران راست ميانه کانادا- که تا اکتبر 2015 انتخاباتي در پيش نخواهند داشت- از ماه مه که دو تن از اعضاي سنا به علت استفاده از وجوه کلان دولتي براي امور شخصي وادار به خروج  از حزب  شدند، موضعي دفاعي در پيش گرفته اند. 
اين رسوايي موجب کاهش محبوبيت اين حزب شد ؛ حزبي که اوايل سال 2006 با وعده تقويت حس مسئوليت پذيري به قدرت رسيد. 




برچسب ها: بین الملل ، کانادا ، دولت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.