سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

بازنگری در طرح جامع جدید شهر مشهد/ توسعه پایدار شهری نیازمند توجه به همه جوانب است

طرح جامع جدید شهر مشهد پس از بازنگری و انجام اصلاحات با حضور استاندار خراسان رضوی مورد بررسی مقدماتی قرار گرفت.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد استاندار خراسان رضوی با اشاره به فعالیت سه ساله کارشناسان حوزه عمران و شهری در قالب نهاد مطالعات اظهار داشت: مطالعات این طرح مبتنی بر کار کارشناسی بوده و از پشتوانه فنی و مهندسی مطلوبی برخوردار است.

وی افزود: در این طرح محدوده و حریم شهر مشهد نیز مورد بررسی دقیق قرار گرفته است.

استاندار خراسان رضوی گفت: بر اساس این طرح محدوده و مرزبندی اطراف مشهد از جمله بین دو شهرستان مشهد و طرقبه شاندیز مورد بررسی قرار گرفته است که پس از اصلاحات لازم در آینده نزدیک در شورای برنامه ریزی و توسعه استان ارایه خواهد شد.

فروزان مهر ادامه داد: طرح مورد نظر پس از تصویب در شورای برنامه ریزی و توسعه استان جهت تصویب نهایی به شورای عالی شهرسازی کشور ارسال خواهد شد.

وی مهم ترین مسئله ی راهبردی برای کلان شهر مشهد را گسترش بی رویه ی کالبدی و نابرابری های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و کالبدی- فضایی دانست و اظهار داشت: توجه به کاربری زمین های شهری، سرانه ها و آینده نگری جمعیت و تعیین محدوده های مسکونی به تفکیک الگوهای سکونت، شبکه ی معابر اصلی و پهنه های با ارزش فضای سبز و باز از مهم ترین مولفه ها در تعیین سطح بندی مناطق در توسعه ی متوازن و رشد متعادل نقاط شهری ست.

استاندار خراسان رضوی تحقق اهداف چشم انداز توسعه و عمران کلان شهر مشهد را در توجه ویژه به کارکرد مذهبی- زیارتی و فرهنگی این خطه ی سرزمینی در مقیاس ملی و بین المللی دانست و افزود: اعتلای نقش و جایگاه کلان شهر مشهد مقدس به عنوان یک مرکز مهم هدایت بخش و وحدت بخش فرهنگی تاریخی و مذهبی- زیارتی در جهان اسلام، آسیای میانه و کشورهای همسایه است و می بایست با اصلاحات صحیح تقسیمات فضایی شهر در جهت کارایی و اثربخشی تصمیم گیری های مدیریت توسعه ی شهری گام برداشت./ب

برچسب ها: توسعه ، پایدار ، شهری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.