سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رقابت نيروگاهها در بورس انرژي

مدير امور عمليات بازار برق شرکت مديريت شبکه برق ايران گفت: با واگذاري 37 درصد از توليد برق به بخش خصوصي، نيروگاه ها در بورس انرژي براي فروش برق رقابت مي کنند.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت نيرو ، حبيب قراگوزلو افزود: با توجه به اينکه خصوصي سازي در بخش توزيع صورت نگرفته، هنوز اين بخش از صنعت برق در فضاي رقابتي قرار نگرفته است و خريد و فروش به قيمت بازار عمده انجام مي شود.

وي با بيان اينکه در وضعيت موجود، شرکت هاي توزيع هزينه کل تلفات شبکه انتقال را نيز مي پردازند، تاکيد کرد: با حضور  در بورس انرژي ، هزينه تلفات فقط به ميزان انرژي خريداري شده خواهد بود که به نفع شرکت هاي توزيع است.

قراگوزلو يکي از ويژگي هاي بورس انرژي را تحويل بموقع انرژي به شرکت هاي توزيع بيان کرد و اظهار داشت: در صورتي که نيروگاهي نتواند در موعد معين انرژي برق را به شرکت توزيع طرف قرارداد تحويل دهد، انرژي موردنياز را يکي از نيروگاه هاي ذخيره تامين خواهد کرد.

قراگوزلو تصريح کرد: بهتر است صنايع بزرگ و نيروگاه ها با شناسايي يکديگر، معامله هاي خود را به راحتي و با صرف هزينه کمتر انجام دهند.
انتهاي پيام/
برچسب ها: اقتصاد ، بازار ، نیرو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.