سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندرعباس /

تصویب طرح جامع شهر جدید علوی در بندرعباس

طرح جامع شهر جدید علوی به همراه بسیاری از امکانات رفاهی، خدماتی و اقتصادی در شورای عالی شهرسازی کشور تصویب شد.

 
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس ؛مدیر کل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: این طرح با هدف جذب سرریز جمعیتی از شهر بندرعباس، اسکان جمعیت شاغل در صنایع غرب بندرعباس، افزایش عرضه اراضی شهری و مهار رشد بی رویه قیمت اراضی مکان یابی شده است.

مهدی زندیه وکیلی افزود: طرح جامع شهر جدید علوی پیش از این در کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی و شورای برنامه ریزی و توسعه استان تایید شده بود و با تصویب طرح جامع شهر علوی در شورایعالی شهرسازی، از این پس این شهر با طرح جدید شکل خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه وسعت شهر علوی برابر یکهزار هکتار با پیش بینی جمعیت 100 هزار نفری برآورد شده است، تصریح کرد: با توجه به ساختار های بخش خدمات و ساختار صنعت در استان و پیش بینی رشد بالای صنعت در طول برنامه چهارم توسعه و افق 1405، شهر جدید علوی می تواند با فعال شدن کارگاههای کوچک و زود بازده موجب تحقق پیش بینی طرح های فرا دست شود.

مدیر کل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: شهر علوی در طرح جدید به مرکز برتر خدمات گردشگری و پیشتاز در عرصه توسعه آموزش عالی تبدیل می شود و توسعه آموزش عالی این شهر با احداث پردیس های دانشگاهی فرامنطقه ای شکل خواهد گرفت.
زندیه وکیلی به دیگر مزیت های طرح جدید جامع شهری علوی اشاره کرد و افزود: در طرح جدید، شهر بر مبنای الگوی تک مرکزی طراحی شده و طیف وسیعی از کاربری های مختلف را با شعاع دسترسی دو هزار متر در خود جای می دهد.
شهر جدید علوی در موقعیت 22 کیلومتری شمال غربی بندرعباس واقع است./ب

برچسب ها: طرح ، جامع ، علوی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.