سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

شرکت های خدمات فنی مهندسی خراسان رضوی در تاجیکستان فعال می شوند

مدیران کل دفتر امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی و تشریفات وزارت خارجه تاجیکستان با یکدیگر دیدار کردند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، در دیدار علی رسولیان مدیرکل دفتر امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی با قربان اف مدیرکل تشریفات وزارت خارجه تاجیکستان بر توسعه روابط اقتصادی و افزایش تعاملات بین استان خراسان رضوی و استانهای همجوار کشور تاجیکستان تاکید شد .

علی رسولیان در این دیدار با اشاره به ظرفیت های استان در حوزه های صنعت، معدن و کشاورزی اظهار داشت: خراسان رضوی جزو استان های پیشگام در صنایع به شمار می رود که مهم ترین آن ها تولید خودرو، فولاد، سیمان، چینی، برق، پالایش فرآورده های نفتی، ریسندگی، بافندگی و صنایع غذایی است.

وی افزود: هم اکنون شش هزار واحد صنعتی با محوریت بخش خصوصی در دو منطقه ویژه اقتصادی و 40 شهرک و ناحیه صنعتی فعال است.

مدیرکل دفتر اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی با بیان این که شش هزار بافنده در 57 مجتمع قالیبافی استان مشغول به فعالیت هستند گفت: صنعت فرش یکی از ظرفیت های منحصر به فرد استان می باشد که زمینه را برای صادرات این محصول فراهم نموده است.

رسولیان وجود نیروهای متخصص و برخوردار از دانش فنی را از دیگر ظرفیت های خراسان رضوی برشمرد و از آمادگی شرکت های خدمات فنی و مهندسی برای حضور و فعالیت در تاجیکستان خبر داد.

وی خواستار افزایش تعاملات منطقه ای بین خراسان رضوی و استان های ختلان و سغد تاجیکستان شد و تصریح کرد: حدود 60 درصد مبادلات اقتصادی ایران با تاجیکستان مربوط به خراسان رضوی است.

مدیرکل دفتر اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی همچنین از آمادگی برای ایجاد مرکز تجاری ایران در تاجیکستان خبر داد.

رسولیان در پایان به اعطای 200 میلیون دلار تسهیلات از محل بانک توسعه اسلامی به تاجیکستان برای توسعه ی زیرساخت های آن کشور اشاره کرد و گفت: برای فعال تر کردن شرکت های خدمات فنی و مهندسی استان جهت فعالیت در تاجیکستان تلاش می کنیم./س

برچسب ها: شرکت ، خدمات ، فنی ، مهندسی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.