سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آذربایجان غربی/

تامین سبد غذایی کودکان زیر 6 سال کمیته امداد امام خمینی(ره)

رئیس اداره بهداشت بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد آذربایجان غربی گفت: یک هزار و 500 کودک زیر شش سال در آذربایجان غربی، با دریافت سبد غذایی ماهانه، مشمول طرح تغذیه کودکان کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دارند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران رسول داودی اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی(ره) در قالب طرحی با عنوان «طرح تغذیه کودکان زیر شش سال» با تامین سبد غذایی مناسب به کودکان خانواده‌های بی‌بضاعت که به سبب مشکلات مالی از سوءتغذیه رنج می‌برند، از آنان حمایت می‌کند.

وی از اجرای طرح «تغذیه کودکان زیر شش سال» در کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان غربی خبر داد و افزود: با معرفی شبکه‌های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، کودکان زیر شش سالی که بر اثر فقر مالی دچار سوءتغذیه شده‌اند، با دریافت سبد غذایی مناسب، در قالب این طرح زیر چتر حمایتی کمیته امداد استان قرار می‌گیرند.

داودی با اعلام اینکه این طرح علاوه بر مددجویان زیرپوشش کمیته امداد، سایر افراد بی‌بضاعت جامعه را نیز شامل می‌شود، تصریح کرد: در حقیقت 20 درصد کودکان مشمول این طرح در استان، از میان افراد زیرپوشش کمیته امداد هستند و 80 درصد دیگر که در قالب این طرح از خدمات تغذیه‌ای کمیته امداد بهره‌مند می‌شوند، از میان سایر افراد بی‌بضاعت جامعه هستند.

وی تعداد کودکان زیرپوشش این طرح را در حال حاضر یک هزار و 500 نفر در استان اعلام کرد و افزود: ماهانه سبد غذایی به ارزش 500 هزار ریال برای هر کودک تهیه شده و در اختیار خانواده‌های آنها قرار می‌گیرد.

داودی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ماهانه 750 میلیون ریال برای کمک به تغذیه کودکان زیر شش سال در استان هزینه می‌شود.

رئیس اداره بهداشت بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد آذربایجان غربی در ارتباط با روند اجرای این طرح گفت: با شناسایی و معرفی کودکان نیازمند از سوی شبکه‌های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان، این کودکان به مدت یک‌سال زیرپوشش خدمات تغذیه‌ای کمیته امداد قرار می‌گیرند که در پایان یک‌سال برای سنجش میزان اثربخشی این خدمات در رشد کودک، ازسوی مرکز بهداشت استان مورد پایش قرار می‌گیرند.

داودی ادامه داد: در صورتی که بنا به تشخیص مرکز بهداشت، خدمات کمیته امداد در طول یک‌سال گذشته در رشد کودک موثر اعلام شود، کودک برای یک‌سال دیگر مشمول این طرح قرار می‌گیرد، ولی چنانچه نتیجه بی‌اثر اعلام شود، ادامه طرح برای کودک مزبور متوقف شده که برای ریشه‌یابی علت مشکل رشدی کودک، تحقیقات و آزمایش‌ها برای حصول نتیجه ادامه می‌یابد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.