سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد/

اختراع دستگاه نمونه بردار اتوماتيك غلات و دانه هاي گياهي

دو جوان نخبه هفشجاني دستگاه نمونه بردار اتوماتيك غلات و دانه هاي گياهي (گرانول) را بومي سازي كردند.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختياي گفت: مصطفي و امين خدابخشي، پس از 6 ماه كار تحقيقاتي توانستند اين دستگاه را با تجهيزات كاملا داخلي و هزينه اي حدود 500 ميليون ريال در مركز تحقيق و توسعه كارخانه آرد ولي عصر هفشجان بومي سازي كنند.
رحمان كرمي افزود: اين اختراع كه آبان پارسال به شماره 77156 در سازمان مالكيت صنعتي ايران به ثبت رسيد، زمان نمونه برداري از كاميون هاي حامل غلات و گرانول را در كارخانه ها و سيلوها ي نگهداري از 45 دقيقه به كمتراز 40 ثانيه كاهش داد.
یکی از مخترعان جوان، با بيان اينكه نمونه خارجي اين دستگاه فقط از يك قسمت كاميون نمونه برداري مي كند گفت: وجه تمايز دستگاه اختراعي آنان قابليت نمونه برداري از تمامي قسمت هاي كاميون است.
امين خدابخشي افزود: قابليت چرخش 180 درجه، نمونه برداري همزمان از دو دستگاه كاميون و انتقال سريع به واحد افت گيري گندم، كاهش ضريب خطا در نمونه برادري از ديگر ويژگي هاي اين اختراع است.
به گفته كارشناسان، سالانه 4 هزار و 200 كاميون حامل غلات از جمله گندم و جو به سيلوي مركزي استان چهار محال و بختياي وارد مي شود كه صرف حداقل 45 دقيقه نمونه گيري دستي بيش از سه هزار و 150ساعت هدر رفت زمان را براي كاميون داران به همراه دارد.
اين اختراع، نمونه برداري از كاميون ها را با 8 ساعت كار مفيد در شبكه حمل و نقل بدون هيچ گونه هزينه فراهم مي كند.
شهر هفشجان، در 16كيلومتري شهركرد مركز استان چهار محال و بختياي قرار دارد./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.