سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اتهاماتي که برضد مرسي مطرح شده است جنبه نمادين دارد

به نظر می رسد اتهاماتی که برضد مرسی مطرح شده است جنبه نمادین دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره؛"راویه راجه" افزود به گفته دادستانهای مصری شکایت ها نه تنها از "مرسی" بلکه برضد اعضای مهم اخوان المسلمین و دیگر رهبران گروههای اسلامی نیز مطرح شده است.

در بیانیه های دادستان عمومی نیامده است این شکایت ها از سوی چه کسانی مطرح شده است.

قانون مصر به دادستانها اجازه می دهد نه تنها شکایتی که توسط پلیس بلکه شکایاتی که توسط مردم نیز مطرح می شوند بررسی کنند.

"راجه" گفت بخش جالب توجه این اطلاعیه جایی است که سخنگوی دستگاه قضایی مصر اعلام کرد هنوز اتهامات برضد "مرسی " تکمیل نشده است که این مسئله نشان می دهد هنوز مشخص نیست دامنه تحقیقات از مرسی چه اندازه خواهد بود.

این مسئله موجب بروز سئوالاتی در این باره شده است که چرا این بیانیه در این مرحله ابتدایی از فرایند قضایی اعلام شده است.

 البته نکته قابل توجه این است که پیش از این نیز حتی در زمان خود مرسی اتهامات مشابهی برضد رهبران مخالف اعلام شده بود اما خیلی زود لغو شد. بنابراین می توان گفت مطرح کردن این گونه اتهامات بیشتر جنبه نمادین دارد به ویژه اینکه این اتهامات تنها یک روز پس از آن مطرح شده است که آمریکا و آلمان خواستار آزادی مرسی شده اند.

اکنون مسئولان مصری تاکید دارند مرسی به منظور حفظ سلامتی خودش در محلی امن نگه داشته شده است و تا پیش از این با هیچ اتهامی روبرو نبود. آنها همچنین تاکید دارند وی با محاکمه گزینشی روبرو نخواهد شد و هیچ حزب سیاسی در مصر محاکمه نخواهد شد.

گفتنی است این درحالی است که دادستان های عمومی اعلام کردند تحقیقاتی جنایی درباره مرسی آغاز کرده اند. دادستانهای مصری درحال بررسی شکایت ها از مرسی درباره جاسوسی، تحریک کشتار معترضان و حمله به پادگانهای نظامی و لطمه به اقتصاد مصر هستند.
برچسب ها: مصر ، مرسی ، بین الملل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.