سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/ احمدی نژاد:

نباید در تولید واکسن آنفولانزا نیازمند واردات باشیم

رئیس جمهور کشورمان گفت : متاسفانه ویروس اولیه تولید واکسن آنفولانزا از بهداشت جهانی گرفته می شود و در کشور ما تکثیر می شود که نقصی در این خط تولید است و برای این موضوع باید فکری شودبانک ویروس هم باید در کشور ایجاد شود برای تولید این نوع واکسن در کشور نیازمند واردات نباشیم.

محمود احمدی نژاد در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن در مورد فناوری های علمی در پارک فناوری شهرستان پردیس گفت: ما کشوری عظیم هستیم و به همین خاطر هم نیاز ها زیاد است و فعالیت های علمی هم گسترده است و در سالهای اخیر کار های خوبی هم انجام شده است که یکی از نمونه های آن تولید واکسن آنفولانزا است شش کشور در دنیا سازنده این واکسن هستند که در دنیا با قیمت های بالایی وارد می کنند .

وی در ادامه این مطلب تصریح کرد :در کشور ما هم این موضوع اتفاق می افتد و گروهی با برخورداری از دانش لازم این کار را انجام خواهند دادمتاسفانه ویروس اولیه تولید واکسن آنفولانزا از بهداشت جهانی گرفته می شود و در کشور ما تکثیر می شود که نقصی در این خط تولید است و برای این موضوع باید فکری شودبانک ویروس هم باید در کشور ایجاد شود .

رئیس جمهور کشورمان اضافه کرد : ساختار این تولید باید صفر تا 100پاک باشدتا برای تولید این نوع واکسن در کشور نیازمند واردات نباشیم داروهای ضد سرطان گران است به طور مثال هرگرم آن یک میلیارد تومان است و با این قیمت ها وارد می شود هر چه قدر بیمه هم در این زمینه پوشش لازم را انجام دهد باز هم فرد مبتلا برای تهیه این دارو ها از هستی ساقط می شود .

احمدی نژاد بیان کرد :باید این دارو ها را در کشور ساخت و ارزان تر و مطمئن تر در جامعه و در بازار عرضه وارد کرداین بیماری ها عوارض زندگی صنعتی و پیشرفته است امیدواریم بخشی از نیاز های وارداتی ما در این زمینه برطرف شود امروز در پارک فناوری شهرستان پردیس از داروهای شیمیایی هم مانند نازایی رونمایی شد و از 12دارو که ماده اولیه آن طی مراحلی با موارد دیگر وارد بازار خواهد شد رونمایی شد.

رئیس جمهور کشورمان ابراز داشت :هفت دستگاه لیزر هم در این مکان رونمایی شد لیزر انرژی و توانی در عالم برای انسان است که جزئی از این توانمندی برای ما آشکار شده است امکاناتی که در همه زمینه های زندگی انسان کاربرد دارد با رسیدن به این دانش ها می توانیم هزینه ها را برای مردم و کل سیستم کاهش دهیم .

احمدی نژاد تاکید کرد:واژه پارک فناوری و شرکت های صنعتی را همه شنیده اند که صنایعی مانند فولاد و غیره هم در کنار هم به عنوان شرکت های صنعتی جای دارند و ارتقاء سطح علمی و صنعتی که محل تحقیقات و نوآوری و آزمایشگاهی و نیمه صنعتی است و شرکت های دانش بنیان که می خواهند در مسیر دانش حرکت کنند در این پار ک مستقر می شوند .

رئیس جمهور کشورمان ادامه داد:چند سال پیش مکان پارک فناوری پردیس بیابانی بیش نبوده است ولی هم اکنون با احداث این پارک تولید علمی در این محل با تکنولوژی بالایی انجام می شود در این محل 80 شرکت فعال وجود دارد که در این فضای کوچک کار های بزرگی انجام می دهند .

احمدی نژاد در پایان خاطر نشان کرد :باید دانست که مرز بین بهشت و جهنم و انسان بودن و سقوط از انسانیت باریک است ملت ایران معرف زندگی زیبا در سایه تلاش برای زیباسازی زندگی دیگران پرچمدار این امر در دنیا هستند ./س


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.