سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بر طبق آمارهای جهانی؛

میزان مرگ کودکان در کشورهای در حال توسعه 10 برابر کشورهای صنعتی است

برطبق آمارهای جهانی میزان مرگ و میر کودکان به ویژه کودکان زیر یک سال از کشورهای در حال توسعه، حدود 8 تا 10 برابر کشورهای صنعتی و توسعه یافته است.

 فرهاد سالاری، استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  افزود: براساس آمارها و با توجه به وضعیت موجود کشورهای در حال توسعه، موارد مرگ و میر کودکان در اغلب این کشورها کاهش یافته است.

 وی تصریح کرد: با وجود کاهش نسبی موارد مرگ و میر کودکان، اما همچنان شاهد موارد بسیار زیاد مرگ نوزادان و کودکان به ویژه در همان بدو تولد و یا در یک سال اول زندگی آنها هستیم.

 سالاری با اشاره به اینکه میزان مرگ کودکان در کشورهای در حال توسعه و صنعتی فاصله زیادی دارد تاکید کرد: بر طبق آمارهای جهانی میزان مرگ و میر کودکان به ویژه کودکان زیر یک سال در بسیاری از کشورهای در حال توسعه، حدود 8 تا 10 برابر کشورها صنعتی و توسعه یافته است.

وی یاد آور شد: در اغلب کشورهای جنوب شرق آسیا، کشورهای منطقه مدیترانه شرقی و برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس، میزان مرگ و میر کودکان و نوزادان در مقایسه با سایر کشورهای در حال  توسعه پائین تر است./ح
برچسب ها: مرگ ، کشورصنعتی ، کودکان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.