سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نتايج تحقيق نشان داد:

عفونت هاي ادراري در 3 تا 5 درصد مبتلايان دوباره عود مي کند

نتايج يک تحقيق در کشورمان نشان داد که عفونت هاي مجاري ادراري در 3 تا 5 درصدي از افراد مبتلا يا افرادي که سابقه ابتلا به اين بيماري را داشته اند، دوباره عود مي کند.

محمدعلي نيک ضمير متخصص اورولوژي در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران گفت: عفونت هاي مجاري ادراري از جمله شايع ترين مشکلات مربوط به دستگاه ادراري است که به ويژه در زنان شيوع بالايي دارد.

وي با بيان اينکه عود مجدد عفونت هاي ادراري در بسياري از افراد مبتلا ديده مي شود، تصريح کرد: براساس نتايج مطالعات مختلف، نوع درمان و به ويژه نوع آنتي بيوتيک مصرفي و همچنين ميزان مراقبت پس از بهبودي بيماري، تأثير مهمي در ابتلا و عود عفونت مجاري ادراري دارد.

نيک ضمير تأکيد کرد: نتايج يک تحقيق در کشورمان نشان داد که عفونت هاي مجاري ادراري در 3 تا 5 درصد از افراد مبتلا يا افرادي که سابقه ابتلا به اين بيماري را داشته اند، دوباره عود مي کند.

وي يادآور شد: در داخل بدن باکتري هاي مفيدي وجود دارند که نقش مهمي در مقابله و پيشگيري از عفونت هاي ادراري و تشديد اين بيماري دارند.

نيک ضمير خاطرنشان کرد: براساس بررسي هاي انجام شده، اغلب افرادي که به عفونت هاي مجاري ادراري مبتلا شده اند و يا بيماري آنها عود مي کند، ميزان باکتري هاي مفيد در بدن آنها تا حد زيادي کاهش يافته است./ع2

برچسب ها: عفونت ، ادرار ، بیماری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.