سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل امور آموزش های آزاد آموزش عالی:

فعالیت 345 موسسه غیر انتفاعی در کشور/ ارتقاء موسسات غیر انتفاعی به دانشگاه

در طول این دولت ارتقاء موسسات غیر انتفاعی به دانشگاه در خصوص 18 موسسه شکل گرفت.

 به گزار ش گروه علمي باشگاه خبرنگاران ؛غلامعلی نادری مدیر کل امور آموزش های آزاد وزارت علوم صبح امروز در نشست خبری که در سالن همایش های این وزارت خانه برگزار  شد طی سخنرانی گفت: در حال حاضر بیش از 4 هزار عضو هیئت علمی وزیر نظام های موسسات غیر دولتی و غیر انتفاعی و این موسسات مشغول فعالیت هستند

وی افزود: در قبل از سال 84 تعداد این موسسات 72 مورد بوده، در سال 84 تا 87 به 176 موسسه افزایش یافته و در سال 92 به 92 مورد دیگر نیز افزایش یافته است چنانچه در مجموع هم اکنون 345 موسسه غیر انتفاعی در کشور مشغول فعالیت هستند.

نادری تصریح کرد: هم اکنون  10 موسسه غیر انتفاعی ویژه خواهران در کشور مشغول فعالیت هستند که تعداد درخواست ها برای  این موسسات  19 مورد است در تنها مراکز استانها می توانند موسسه ویژه خواهران داشته باشد.

 نادری تصریح کرد: براساس کمیسیون ماده 9 در حال حاضر 8 موسسه  منحل شده است چنانچه در ابتدای امر دستور عدم توسعه به موسسات داده میشود و در بعد از این مرحله ظرفیت آن موسسه به صفر می رسد.

وی اظهار داشت: ارتقاء موسسات به دانشگاه در خصوص 18 موسسه شکل گرفته است چنانچه در خصوص سرانه فرهنگی 125 موسسه حق سرانه فرهنگی را دارند همچنین 280 موسسه رتبه بندی شده است./ع2
برچسب ها: آموزش ، دانشگاه ، موسسه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.