سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارس/

استان فارس مقام نخست کشور در توليد ذرت دانه اي

استان فارس مقام نخست کشور در توليد ذرت دانه اي را دارد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس، مديرامور زراعت سازمان جهادكشاورزي استان فارس گفت: كشت ذرت در استان فارس به لحاظ توليد و درآمد ناخالص ، ايجاد اشتغال و حفظ زنجيره صنعتي و اقتصادي از اهميت ويژه اي برخوردار است و اين استان در توليد ذرت دانه اي مقام نخست كشور را دارد.

احمد دزفولي بیان کرد: با تمهيداتي كه اين مديريت انديشيده ، درسال زراعي جاري توليد ذرت در اين استان به دو ميليون تن مي رسد.

وي افزود: در سال زراعي جاري تاكنون در ۲۰ هزار هكتار از زمینهای استان فارس ذرت كشت شده است و پيش بيني مي شود اين ميزان تا ۸۰ هزار هكتار افزايش يابد.
دزفولي بيان کرد: پارسال از۳۹ هزار هكتارسطح زير كشت ذرت دانه اي در فارس ۳۲۵هزار تن ذرت باعملكرد 3 و 8 دهم تن در هكتار برداشت شد و همچنين از سطح ۳۴ هزار هكتار ذرت علوفه اي، يك ميليون و ۹۰۰ هزار تن محصول با عملكرد 6 و 55 صدم تن در هكتار برداشت شد.
وی ادامه داد: با هدف پايداري توليد و حفظ منابع آبي، در زراعت ذرت با اجراي طرح جايگزيني ارقام زودرس و ميان رس ، اقدامات مفيد و موثري صورت گرفته است.
وي ، كاهش مصرف آب ، افزايش بازدهي آبياري ، حفظ منابع پايه و پايداري توليد ، كاهش خطرپذيري احتمالي ناشي از شرايط آب و هوايي را از مهمترين مزاياي ارقام زودرس بيان كرد.
دزفولي گفت: كشت ذرت در استان فارس به لحاظ توليد و درآمد ناخالص ، ايجاد اشتغال و حفظ زنجيره صنعتي و اقتصادي از اهميت ويژه اي برخوردار است و اين استان در توليد ذرت دانه اي مقام نخست كشور و در توليد ذرت دانه اي و علوفه اي پس از خوزستان در كشور جايگاه دوم را دارد.
دزفولی افزود: شهرستان هاي مرودشت ، شيراز ، كازرون ، فسا ، داراب ، فيروزآباد و استهبان از مناطق عمده كشت ذرت در فارس هستند./ع

برچسب ها: فارس ، کشور ، ذرت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.