سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح پایلوت سکونتگاه های غیررسمی در 5 استان

معاون وزی راه و شهرسازی گفت: در کشور از سال 1381 با همکاری مشترک دولت جمهوری اسلامی ایران و بانک جهانی در پنج شهر زاهدان، بندرعباس، کرمانشاه، سنندج و تبریز بصورت پایلوت طرح ساماندهی سکونتگاه های غیر رسمی در حال انجام است.

مجید کیان پور درگفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه در کشور از سال 1381با همکاری مشترک دولت جمهوری اسلامی ایران و بانک جهانی در پنج شهر زاهدان، بندرعباس، کرمانشاه، سنندج و تبریز بصورت پایلوت طرح ساماندهی سکونتگاه های غیر رسمی در حال انجام است، گفت: تجارب ارزشمندی در ارتباط با شیوه مداخله در این سکونتگاهها صورت گرفته  و قابل تعمیم به سایر شهرهای کشور است.

وی ادامه داد: استفاده ازظرفیت ها، سرمایه های اجتماعی موجود در این گونه سکونتگاه ها، یادگیری جمعی و ظرفیت سازی و نهاد سازی مردمی، آموزش های شهروندی، مهارت آموزی، در رویکرد های جهانی نیز عنوان گردید.

کیان پور در ادامه تصریح کرد: تقویت بنیه اقتصادی خانوارها تاکید بر نقش و مشارکت ساکنان در بهبود و رویکرد شرایط زندگی همراه با توجه به نظرات، خواسته ها و اولویت بندی نیازهای ساکنان است.

وی با اشاره به اینکه پذیرش موضوع توسط مدیریت شهری شرط مقدم و مسلم درساماندهی  سکونتگاه های غیر رسمی است، افزود: در نقش بخش دولتی  نقشی تسهیل کننده و هماهنگ کننده و نه صرفا تامین کننده است.

معاون وزیر راه وشهر سازی در ادامه توضیح داد: با توجه به تمهیدات قانونی و نقش دولت، با ایجاد انگیزه هایی که توسط منابع دولتی امکان پذیر ساماندهی سکونتگاه های غیر رسمی صورت گرفت.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران وبهسازی شهری ایران در ادامه خاطر نشان کرد: با استفاده از منابع درونی این اجتماعات، ظرفیتهای بالقوه(موجود) و سرمایه های اجتماعی می توان برنامه ای جامع ویکپارچه مدیریت شهری جهت توانمندسازی و ساماندهی این محدوده ها تدوین و اجرایی نمود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: سکونت ، بانک ، شهر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.