سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پتنگ:

تلفات غيرنظاميان افغان در ماه‌مبارك رمضان افزايش يافته است

وزير كشور افغانستان ناكامي طالبان در تاسيس دفتر امارت اسلامي در قطر را عامل افزايش حملات تروريستي در اين كشور دانست و گفت: تلفات غير نظاميان افغان در ماه مبارك رمضان نسبت به ماه‌هاي قبل افزايش يافته است.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران، "مجتبي پتنگ" وزير کشور افغانستان گفت: روزانه در حملات مخالفان مسلح دستكم ۱۵ تن از نيروهاي پليس افغان و ۱۵ تن از غير نظاميان كشته مي‌شوند.

پتنگ ادامه داد: طالبان براي امتيازگيري در روند گفتگوهاي صلح، حملات تروريستي خود را شدت بخشيده‌ و به جنگ رواني براي تضعيف روحيه مردم افغانستان، روي آورده‌ است.

وزير كشور افغانستان افزود: در يك ماه گذشته ده‌ها نفر از شورشيان مسلح، بمب‌گذاران و عاملان انتحاري با جليقه‌هاي انفجاري كشته و يا دستگير شده‌اند.
پتنگ نيروهاي امنيتي "افغانستان" را آماده مقابله با نيروهاي طالبان و شورشيان مسلح دانست و گفت: نيروهاي امنيتي با هوشياري تاكنون چندين حمله‌هاي سازمان يافته را در پايتخت و ديگر استان‌هاي افغانستان كشف و خنثي كرده‌اند.

"حامد كرزي" رييس جمهور "افغانستان" با آغاز ماه مبارك رمضان از نيروهاي طالبان خواست كه در اين ماه مبارك حملات خود را متوقف كند.
 اين درخواست با پاسخ منفي طالبان روبرو شد، در نخستين روز ماه مبارك رمضان بر اثر انفجار بمب‌هاي كنار جاده‌اي در استان هرات افغانستان ۱۹ غير نظامي از جمله چندين زن و كودك كشته شدند. /انتهاي پيام/
 
منبع: ايرنا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.