سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید نرم افزار جدید امتحانات از شهریور

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش از تولید نرم افزار جدید امتحانات از شهریور با هدف افزایش ضریب عدم دسترسی به سوالات خبر داد.

عبدالامیر عرفی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: در ارتباط با سوالات و نحوه تکثیر آن به مناطق آموزشی ابهامات و شبهات وجود داشت؛ در همین راستا اخیراً مرکز سنجش اقدام موثری در این زمینه قرار داده تا ضریب امنیتی سوالات امتحانات نهایی را که سرنوشت و ارتقای دانش آموزان را رقم می زند بالا برد.

عرفی ادامه داد: اقدامی که در مرکز سنجش صورت گرفته بحث الکترونیکی کردن سوالات امتحانات است تا به جای این که سوالات در کاغذها تکثیر شود به تعداد مناطق و حوزه  ها با حجم بالا چاپ شده تا نگهداری سوالات را در سطح بالاتری قرار داده باشیم.

رئیس مرکز سنجش گفت:ما بر اساس برنامه ریزی سوالات را در قالب نرم افزار ارائه کردیم تا به جای این که در کاغذ چاپ شود در نرم افزار به صورت ویژه باشد این نرم افزار قرنطینه حفاظت می شود تا به مسئولین استان ها تحویل داده شود و رمزی دارد که متفاوت و مستقل از نرم افزار است این دو بخش به صورت مستقل از یکدیگر نگهداری شده و هیچ دسترسی به آن وجود ندارد.

عرفی گفت: بعد از مطمئن بودن از این که نرم افزار هیچ ارتباطی با خارج ندارد به مسئولین حراست استان ها تحویل داده می شود.

وی افزود: اگر مشکلی وجود نداشته باشد یک روز قبل از امتحان سوالات روی کاغذ چاپ می شود و مسئولان حراست استان ها سوالات را تحویل می گیرند.

عرفی اظهار داشت: از مزایای این طرح بالا بردن میزان امنیت سوالات است که به سادگی قابل دسترسی نیست چرا که رمز آن به صورت جداگانه تعریف شده است.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: در شهریور ماه این طرح به طور کامل اجرا خواهد شد./ل

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.